295  regisztrált felhasználó
6753  feltöltött kép
59158  megírt kritika
Fõoldal Képek felhasználó szerint Képek idõrendben Üdvözlünk az oldalon kedves  Vendég !
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Keresés
Témakör:
Kifejezés:
Fórum
Grrrr! :( :( :(

Károly
koka55
Gink: Gagarin Hőerőmű
picture

Gink: Gagarin Hőerőmű

picture

Tető

picture

-

picture

-

picture

Színes kép

picture

Ablakok

picture

Long Tall Sonny

picture

Long Tall Sonny & Balu

picture

A Kórház és Én

picture

Cica

picture

Szobabelső

picture

Szobabelső

picture

szeretlek TIMI

picture

Tűzveszély

picture

Malacpofa

picture

Én Kép

picture

-

picture

Negatív

picture

Önarckép

Objektív:Gépváz:Film:
Érzékenység: Expozíciós idõ:Rekesz:
Leírás: Gink Károly képe. Szerintem ugyanott készült, mint kloroform erőmű IV képe. Lehet szavazni, hogy kinek melyik tetszik jobban. :-)
2005.10.19 09:50:09
kösz. így már tényleg ginkes :) olyan bájosan szokta meggörbíteni a teret.

szvsz ezt így nem lehet öszehasonlítani, mert ezt a kép, hogy úgy mondjam tré egy kicsit. van egy Gink-Devecseri albumom, Ithaka a címe. Félelmetesen gyatra nyomásúak a képek benne...
2005.10.19 09:58:28
Igen, ebben a könyvben például a színes képek színei el vannak csúszva egymáshoz képest...
2005.10.19 10:28:50
Hát ez a Gink, ez jó szar, ill. nudli. Szerintem Gink kissé fel lett turbózva, valódi jelentőségéhez mérten. Van most az az abluma, válogatás az életműből, átnéztem és azt mondom, jesszus, és nem egy nagy durr, történetileg sem. A szoc. idők alatt megjelent albumai pedig rettenet szar minőségűek úgy egyébként, valóban. Egy-két jó képe van Ginknek, elég kevés, termékenysége meg kissé túl nagy volt. Túl sok kép, túl gyenge minőség. Néha eléggé elszomorodom, magyar fotótörténet...khmm..., elég zsenge, különösen a magyarországi alkotók.
2005.10.19 10:39:48
Igen, pont ezért raktam fel. Kloroform képe sokkal tömörebb, összefogottabb, stb. A Tatabánya albumából a felét kidobnám, a fele meg tetszik. Nem egyforma az ízlésünk Ginkkel.
2005.10.19 10:44:03
Fene tudja, a konkrét albumot nem láttam, látatlanban meg hülyeség bármit mondani. Nekem gyengének tűnik Gink, adott mennyiségű kép megnézése után. De lehet, hogyha többet néznék meg tőle, esetleg olyanokat, amiket nem favorizált/ak a szoc. időben a béna ízlésdiktatúrájuk miatt, akkor lehet, megváltozna a véleményem.
2005.10.19 12:26:16
Szerintem Ginket gyengének nevezni nagy bátorságra vall. Azt aláírom, hogy van rengeteg gyengébb publikált képe. De a mondat úgy folytatódik, hogy van rengeteg _zseniális_ képe. Olyan, amitől összepisálom magam. Szóval Gink egyáltalán nem gyenge, csak nem kommunikált elég jól. De szerintem ő ilyen volt. Kísérletezett, rengeteg mindent csinált, és ami jött, azt nyomta is ki, nem szarozott. Ez egyfajta attitűd, hozzállás a saját művészetéhez. De hát ismerünk ilyeneket, nem csak fotóban, ugye?

Az említett Gink életmű könyvet rohantam megvenni, és nagyot koppantam. Ugyanis a könyv nem jó. Két dolog miatt:

- a fenomenális képek fel vannak higítva a kevésbé erős Gink-képekkel
- rettentő unalmas a szerkesztés, sokszor 5 ugyanolyan kép jön egymás után (amit azért sem értek, mert Gera Mihály szerkesztette)

Egy harmadekkora album sokkal jobb lett volna.
2005.10.19 12:46:13
"Azt aláírom, hogy van rengeteg gyengébb publikált képe. De a mondat úgy folytatódik, hogy van rengeteg _zseniális_ képe."
Na. Tulajdonképpen ezt mondtam én is. Összehasonlíthatatlanul jobb az általa készített 1972-es Tatabánya könyv, mint az 1987-es noname.
2005.10.19 12:48:15
Hát nem tudom, mondom, nem mélyültem el baromira Ginkben, mert nem tűnik nekem izgalmasnak. Én a gondolkodóbb, megfontoltabb és kevésbé termelékeny alkotókat kedvelem. Szerintem Gink zseniális volt néha, de néha nagyon nem, és inkább ösztönös-féle alkotó volt, mint meggondolt, ezért a termékenység is szerintem. Nemigen gondolkodott szerintem sokat, inkább érzett, intuitív volt, és kevéssé önreflexív, szerintem a minőségérzéke is gyenge volt, mert sok gyenge dolgot kieresztett a kezei közül. És mert ösztönös volt és termékeny, sok mindenbe belekapott, persze, de nem mélyült el igazából soha, nekem ez nem erény. "Nem szarozott", nekem ez nem erény, én ezt nem nagyon kedvelem sehol, irodalomban sem stb. De ez nem baj persze, ettől még van egy-két jó mű, de tanulni szerintem nem sokat lehet belőle/tőle. Az elmélyült, következetes munkából lehet tanulni, az ösztönösből nem nagyon. És szerintem Gink elég jól kommunikált, és nyomult is, és sikeres is volt anno, túl sikeres.
2005.10.19 12:56:21
Mark, meggondoltam magam: megsem kerem a tatabanya-albumot :-)
2005.10.19 12:58:24
bocs, nem lattam az elozo ket hozzaszolast: a tatabanya album johet...
2005.10.19 13:26:11
> inkább ösztönös-féle alkotó volt, mint meggondolt, ezért a termékenység is szerintem. Nemigen gondolkodott szerintem
> sokat, inkább érzett, intuitív volt

[...]

> És mert ösztönös volt és termékeny, sok mindenbe belekapott, persze, de nem mélyült el igazából soha, nekem
> ez nem erény.

[...]

> De ez nem baj persze, ettől még van egy-két jó mű, de tanulni szerintem nem sokat lehet belőle/tőle. Az elmélyült,
> következetes munkából lehet tanulni, az ösztönösből nem nagyon.

Ez nagyon érdekes gondolat. Majd rágódom rajta. Kérdés, hogy mit (miről, kiről) akarsz tanulni? Nekem néha meg pont a túlracionalizált, túl tudatos fotó lesz "száraz". Kissé provokatív kérdés: mi van akkor Kertésszel, Szilágyi Lenkével?
2005.10.19 14:03:37
Na, pl. Szilágyi Lenke érdekes dolog, mert szerintem eléggé átgondoltak a dolgai és eléggé személyes, eredeti, csak rá jellemző a képvilága, hogy mondjam: erős a stílusa. Pl. Kertész, Bresson: nagyon érzékenyek, finomak és mesteri a komponáló készségük, de nincs olyan erős képi stílusuk, nem avatkoznak annyira bele, nem módosítják annyira a látványt, mint pl. Szilágyi Lenke, aki pl. baromira be tudja sötétíteni, elhomályosítani a látványt, ez az ő egyik védjegye pl., a sok fekete. A spontaneitás mellett tehát nagyon kimunkált és átgondolt a képi világa. Szeretem, hogy pl. szelektál, a két eddigi albuma szerintem nagyon jó, a második nekem már kevésbé erős, de azért jó.
De: nagyon szeretek mindenféle képet, stílust, fotóst, de levésbé áll hozzám közel az, amit pl. a Magnum vagy Kertész vagy Brassai csinált, tehát az utcai vagy bárhol elkapott élet-pillanatok, jobbára kisfilmes géppel. Én azokat kedvelem, akik megteremtik a saját világukat, akiket érdekel a médium mmaga is, azaz
2005.10.19 14:12:07
a fényképezés módja, akik kísérleteznek. Nagyon szeretem a középformátum, de inkább a nagyformátumú fényképezés világát, a szinte képzőművészeti alkotásszámba menő fotót, tehát a lassabb, átgondolt, de nem hideg, nem száraz technikát. Tehát nekem a fotó több, mint az élet, az ember pillanatainak puszta elkapása, hanem a festészettel egyenrangú művészet, látványteremtés. Ez most hosszú lenne, de egypár név, aki hirtelen eszembe jut, akiket nagyon szeretek: régi fotósok, Nadar, Le Gray, Atget és még sokan, Avedon, Arbus, Mapplethorpe, Witkin, Meatyard, Harry Callahan, Hiroshi Sugimoto stb., érdekes módon, a mai magyarok közül nekem a nők jönnek be: Szilágyi Lenke, és két fiatalabb: Miskolczi Emese, Szabó Sarolta, de érdekes, amit Telekes Balázs csinál, vagy amit Kerekes Gábor. Ilyenek. Nekem a fotó több, mint ösztön, intuíció, spontaneitás (persze ezek is), a valóság "elkapása", inkább, mint a festészet, filmművészet, valóság-teremtés, komoly és elmélyült művészi munka.
2005.10.19 14:23:49
Ne értsetek félre, nem vagyok Gyurimániás, csak hasonlóan gondolkozunk néhány dologról, de ezzel teljesen azonosulni tudok:
"Nekem a fotó több, mint ösztön, intuíció, spontaneitás (persze ezek is), a valóság "elkapása", inkább, mint a festészet, filmművészet, valóság-teremtés, komoly és elmélyült művészi munka."
Ebből is kiemelném a valóság-teremtést. Én egyáltalán nem szeretném a külső valóságot megmutatni. Engem a belső valóságom érdekel, az, hogy a külső világ milyen hatással van rám.
2005.10.19 14:31:29
na jó jó, de hát mondjuk Kertész pont ezt művelte magas szinten. csak épp nem rendelt hozzá egy jól behatárolt kifejezésmódot, stílust, képi világot.

akkor még egy nevet bedobok a kosárba: Koudelka. (mellesleg pont Magnumos.) elkapott pillanatokat fotografál. és megteremtett egy olyan erős világot, ami sosem létezett előtte. (A mostani Mai Manós kiállítására is igaz ez, csak azok nem elkapott pillanatok.)
2005.10.19 14:35:19
Számomra a saját világ létrehozása a legfontosabb. De ez ízlés dolga.
2005.10.19 14:35:29
Szerintem az jó, hogy egy páran ugyanúgy/hasonlóan gondolkodunk sok mindenről a fotót illetően, és az is jó, hogy sokan nem máshogy gondolkodnak, sőt ellentétesen. Nincs ezzel baj.
2005.10.19 14:43:47
pabo: persze, hiszen Szilágyi Lenke is az az eset, aki, ami Koudelka, akit szintúgy nagyon szeretek. Csak az alapvető irányultság más, bárki, bármilyen műfajban létrehozhat nagyon egyéni teljesítményt, én nagyon bírom Bresson javát, meg Kertészt, Brassait stb., de nem is erről van szó. Az ember sok mindenfélét szeret, tud élvezni, de van, ami nagyonnagyon közel áll hozzá, talán alkatilag, habitusából kifolyólag is, de annak következtében is, pl. amit a fotózásról, a fotó lényegéről gondol. Erről van szó.
2005.10.20 07:40:23
Ez egy picit olyan természetben a csendélet erő a hő, stílus... szvsz a mai kor emberének már giccsszerű...
Pedig szeretem Ginket:-) A Vasöntők sorozatát tartom nagyon jónak, emberekről.