295  regisztrált felhasználó
6753  feltöltött kép
59158  megírt kritika
Fõoldal Képek felhasználó szerint Képek idõrendben Üdvözlünk az oldalon kedves  Vendég !
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Keresés
Témakör:
Kifejezés:
Fórum
Grrrr! :( :( :(

Károly
koka55
Nézőpontok
picture

Nézőpontok

picture

Önarckép feat. Endivajna & Gyarmati Dezső

picture

Skolekridts II.

picture

$

picture

Szigorúan őrzött csomagok

picture

Budapest, 2005 szeptember

picture

Ferenciek tere

picture

Lehull a lepel?

picture

A történet vége

picture

Ambivalens hullámvölgy

picture

Külvárosi portré

picture

Teszting máj nyú cseer

picture

-

picture

Valami egész más

picture

-

picture

-

picture

Deák tér

picture

Jobbra és le

picture

Budai vár

Objektív:Gépváz:Film:
Érzékenység: Expozíciós idõ:Rekesz:
Leírás: Tisztába tettem fotosopban. Értem, hogy hülyén volt ott a keret, de ettől meg kicsit feláll a szőr a hátamon. Mert ilyen képet nem is lehet csinálni, elvben sem, nemhogy a gyakorlatban. Az meg mire lenne jó, ha csak kicsit raknám rendbe? Szóval zűros dolog ez a belenyúlkálás. Na mindegy, azért ha van vélemény szívesen fogadom.

Ja, és találtam neki egy címet is.
2005.12.07 21:49:34
Ja, egyébként valaki küldje már át nekem magánban azt a Nikon reklámot, ha megvan, mert nem tudom, miről van szó.
2005.12.08 00:36:25
Őszintén szólva nekem az eredeti változat jobban tetszett. Ezzel az a gond, hogy olybá tűnik, mintha valami divatos PS-plugint használtál volna a keretezéshez. Amitől giccses lenne. Az eredeti nyilvánvalóvá teszi, hogyan készült és az nagyszerű. Nem hiszem, hogy lehetne többet kihozni ebből a képből, na persze hajrá.
2005.12.08 08:46:12
Egyetértek Talaj kartáccsal, sokkal jobb volt az eredeti!
2005.12.08 09:55:39
kösz, én is valahogy így érzem...
2005.12.08 09:57:49
Nekem ez jobb, irrealitás, lehetetlenség ide vagy oda. A kereten meg tökre látszik szerintem, hogy nem ps. Így nekem sokkal elgondolkodtatóbb és fantasztikusabb a kép, pont a lehetetlenség miatt, és/de megnyugtatóbb is, mert a másiknál eléggé zavart a rossz kompozíció. Végeredményben: van egy nagyon tehetséges, brilliáns kép, ami nem tökéletes, mert van egy hibája. Ami kijavítva helyreáll ugyan, de mégsem az igazi, mert ps, mert lehetetlen, meg nem is passzol a kép stílusához/megvalósítási módjához. Szerintem, pabo, örülj neki, hogy sikerült egy ilyen bravúrod, kvázi tanuló fázisban is már, legközelebb szerintem jobban figyelsz, ha tudsz, a tülekedésben.
2005.12.08 09:59:30
Szvsz pedig izgalmas igy
ha nem láttam volna az eredetit, furdalna a kiváncsiság, ki csinálta, de akkor hol is van...szvl, h is van ez.
mondjuk ez a keret nem a legjobb a tükörhatáshoz, inkább festményre jellemző
tehát ha egyértelműbben a falon lévő tükör látszana, némi környezetével és uakkor torzitásmentes merőleges tartással - talán.
Elgondolkoztató
2005.12.08 11:02:13
Nekem ez nem, mondom a partvonalról. A tegnapi sokkal-sokkal jobb, attól tátva maradt a szám. Ebből hiányzik a keret többi része: így nem eléggé "ódon"; a fal, amitől megvolt egy olyan múzeumi-falra-akasztottsága is. És még a ferdesége is hiányzik, pont az az esetlegesség adta meg a minden egész eltörött, de legalábbis felborult (poszt)modern izéjét. De hogy milyen szép ez a rengeteg kéz!
2005.12.08 11:47:31
Nem azért mert én erőltettem, de nekem így jobban tetszik. Próbálom úgy nézni mintha nem láttam volna az eredetit, tehát hogy a keret manipulálás eredmény-e, de a tükröződéseken egyből jön, hogy kompakt. Az meg hogy keresni kell a fotóst külön izgalom számomra. Külön jó, hogy a vakufényt rajtahagytad a kereten. A ferde (eredeti9 változat nekem akkor állna meg, ha körbe látszana a fal.
2005.12.08 12:19:34
Na, igazodj el rajtunk, Pabo!
Nekem meg az eredeti tetszett jobban, ez tul szabalyos keretileg.
Arrol nem is beszelve, hogy ez egy "lehetetlen" perspektiva, hisz nincs rajta a fotos a kepen! Olyan, mint a reneszansz idejen, amikor folfedeztek a perspektivat, minden "jobb" muvesz eljatszott ilyen lehetetlen perspektivikus kepekkel.
Jo, latom, hogy masnak meg pont ez a lehetetlen perspektiva tetszik, de _nekem_ akkor tul zavaros a mondanivalo, tul sokat akar a szarka: egyreszt az eredeti mondanivalo, masreszt a rejtveny.

Karoly
2005.12.08 12:30:42
Nem értem mit értesz zavaros mondanivalónak? Nem akárkik beszélgetnek - nyugodalmasan - miközben térben igencsak jól elrendeződött fotógráfusok hada próbál a történésből blikkfangos hírfotót csinálni és van egy ember aki az EGÉSZET látja és meg is csinálja. Szerintem Sajtófotón nyerő lenne, vagy lett volna, mert szégyellem, de nem tudom csak sejtem, hogy idén készült.
2005.12.08 12:57:40
Szerintem fogd magad, és az eredeti (ferde) változatot küldd be valami sajtófotó pályázatra, és alázd le vele a sok vérprofit, hozd el a fődíjat!
2005.12.08 13:08:10
Toni! Pedig megirtam: van a kepnek (az eredetinek) egy mondanivaloja. Idaig OK!
Aztan jon ez a "trukkos" valtozat, es akkor mar elve'sz a nezo, mert ossze-vissza kombinal.
SZVSZ!

Karoly
2005.12.08 13:16:37
Károly, persze nézőpont kérdése. Én negatívról is kapásból "ferde" kivágást nagyítanék, mert az eredetiben túl sok az esetlegesség, kiegyenesítve viszont, mégha utólag is, de van koncepció.
2005.12.08 13:41:01
Toni: hogy lehet feret nagyitani ugy, hogy mindenutt eles maradjon? EZ FONTOS! Mert ha ami a laborban megteheto, az talan fotosoppal is. Megha nem is szep huzas. Nemtom.

> Károly, persze nézőpont kérdése.

Ja, persze, pont errol szol a kep, ugyhogy csak meg egy plusz nezopont jon be ezzel :) Ki-be ugralas.

Toni: a kep tegnap elott keszult. A nol.hu cimoldalan is ez volt egyebkent ma v. tegnap. Marmint nem ezzel a keppel, hanem Teknos Mikloseval. Nemtom, o rajta van-e a kepemen :)

Koszi a sajtofotos tippet, meg a biztatast. Az az igazsag, h nekem is megfordult a fejemben, hogy ez egy vallalhato kep, es talan eselye is lenne. Persze azert megmutatom egy-ket embernek, hogy mit lehetne kezdeni a szerkezeti problemaival. Amugy a legutobbi sajtofoto kiallitas egy nagy nulla volt. (Leszamitva mondjuk 3 sorozatot, meg 5 kepet.) Foleg a humor kategoria, ami dupla -0 volt.
2005.12.08 13:44:36
Sajnos igaz, így most akár oda vastagon beleférsz.
2005.12.08 13:57:49
Masodik nekifutas:

Toni: hogyan lehet negarol igy, ferden nagyitani? Ez tenyleg erdekelne, a keptol fuggetlenul is! Ha ferden rakom le a papirt, akkor eletlen lesz.
2005.12.08 17:40:32
Ferde nagyitas: nem tudhatom mire gondolt Toni, de vannak olyan nagyitogepek amiket lehet donteni, hasonloan mint a kardanos harmonikas gepeket.
Pabo: szerintem nem kell kiegyenesiteni igy ezt a kepet. Az eredetin latszik a kompozicios bravur, igy meg a tokeletesseg es a hazugsag miatt persze csak egy PS trukknek tunik.
2005.12.08 19:12:15
Mind a kettő jó. Ha a mai fényképezőgépeken nem csak a zoom, hanem tilt&shift is szokványos felszerelés lenne, sőt digit gépről lévén szó valami módon e tekintetben is automatikus és néhány plusz gombbal könnyen kezelhető lenne, akkor mindjárt ilyenre készülhetett volna. Ez tehát csak technikai kérdés, vagyis nem kell megvizsgálni nagyítógéppel, "hiteles" geometriai torzításokat követtél-e el PS-ben, a válasz egyértelmű igen.
2005.12.09 15:55:15
De ez a jobb, mert a belső "káoszt" rendezett keretbe foglalja, párhuzamban a tolakodókkal és a közülük kiemelkedő paboval. Szóval, te vagy a keret :)
2005.12.09 21:06:49
És balszélen felül a kollega mintha hasonlóban utazna, a gépe állásából ítélve.
2005.12.10 14:23:26
Nem hiszem. Ha megnézed, hogy nekem milyen magasra kellett tartanom a gépet, hogy ez legyen az eredmény, akkor valószínűbb, hogy csak átfényképezett a többiek feje fölött.
2005.12.13 09:31:14
Pabónak. Ferdén lerakott papirnál a legközelebbi pontra állítod az élességet és rekeszelsz mint a güzü. Macerás, de a dőlő épületvonalakat is így lehet korrigálni bizonyos szintig. Már csináltam 10 cm szintkülönbséggel is, viszonylag jó eredménnyel.