Objektív: | Nikkor 85mm | Gépváz: | D70 | Film: | - |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 200 | Expozíciós idõ: | 1/80 | Rekesz: | 1.8 |
Leírás: | Régebbi képeim közül teszek fel párat. Talán 1-2 volt már más formában. Ezer bocsánat a randa kopirájt feliratért, nem találom a tif fájlt, úgyhogy nézzétek úgy, mintha nem lenne ott. |
---|
2005.12.16 10:02:23
nagyon szépek a fények, megkérdezhetem milyen objektívet használtál? (ha még emlékszel rá)
2005.12.16 10:39:25
nak: nézd meg a technikai adatokat, bal oldalt kis, fehér nyilacska szürke alapon, kattints rá. És előjön, hogy 85mm/1.8 Nikkor, nem tom, AIS vagy AF, de egy egészen kiváló objektív.
pabo: én úgy általában nem értem a koncertfotókat, se, mint most a Fotóművészetben, a színházi fotókat, és nem is szeretem őket, nem látom értelmét, nem tom, zenei magazinkoba oké, de magamnak? Nem tom, ez itt korrekt, de semmi több, az abszolút szokványos kocertfotó, a csontig lenyúzott ábrázolásmód. Szóval az nekem, ha nem vagyok valami fan, beteges dolog, hogy elmegyek egy koncetre, ahol zene van, és esetleg tánc, és közben fotózzak. Fura, na. Szilágyi Lenke is mostanság asszem valami digivel ilyeneket csinál, azok színesek, meg érdekesebbek, de azok is minek? Na mindegy, személyeskedem, bocs, a betegest visszavonom. Szóval egy korrekt, tán profi koncetrfotó az agyonrágott beállításban, kompozícióval, semmi több. A pali amúgy ki? Együttes, mi? Szóval alkalmazott fotográfia. Egy dobos. Na és.
pabo: én úgy általában nem értem a koncertfotókat, se, mint most a Fotóművészetben, a színházi fotókat, és nem is szeretem őket, nem látom értelmét, nem tom, zenei magazinkoba oké, de magamnak? Nem tom, ez itt korrekt, de semmi több, az abszolút szokványos kocertfotó, a csontig lenyúzott ábrázolásmód. Szóval az nekem, ha nem vagyok valami fan, beteges dolog, hogy elmegyek egy koncetre, ahol zene van, és esetleg tánc, és közben fotózzak. Fura, na. Szilágyi Lenke is mostanság asszem valami digivel ilyeneket csinál, azok színesek, meg érdekesebbek, de azok is minek? Na mindegy, személyeskedem, bocs, a betegest visszavonom. Szóval egy korrekt, tán profi koncetrfotó az agyonrágott beállításban, kompozícióval, semmi több. A pali amúgy ki? Együttes, mi? Szóval alkalmazott fotográfia. Egy dobos. Na és.
2005.12.16 10:40:54
Ja, hülye vagyok, digigép, akkor még lehet valami csak digire gyártott Nikkor is, azokat nem ismerem.
2005.12.16 10:52:29
nak: ne ragozzuk, amíg írtam az enyémet, addig te felraktad a 3-as hozzászólást, miután elküldtem az enyémet, láttam meg a tiedet, ennyi. Szerintem fölösleges pontosítgatnod, tudok olvasni, és szerintem teljesen semlegesen írtam, hogy mit kell megnézni a kép alatt.
2005.12.16 11:12:04
((((Csendben sunnyogok: ezt nem én kaptam Gyuritól:) :) rossz napja lehet! Amúgy tényleg szar az idő,ahogy kinézek.Ilyenkor hullanak a legyen meg az öregek,na megyek ))))
2005.12.16 11:19:12
csgy: szerintem meg kb olyan volt a nekem címzett hozzászólásod, mintha egy gyengeelméjűnek magyaráztad volna, hogy miképp kell kinyitni a hűtőt és elővenni a lekvárt, de én ezt viccesnek találtam és ezért írtam a hangsúlyozottan (kacsintós szmájli) komolytalan választ de haggyuk beszélj inkább még a koncertfotó létjogosulatlanságáról
2005.12.16 11:39:58
nak: nincs igazad, teljesen semlegesen és részletesen írtam, amit írtam, udvariasságból, mert pl. lehet, hogy én hülye vagyok, de én nem találtam meg először ezeket az adatokat, meg a nyilacskát, nem tudtam, hogy kell, azért írtam meg neked pontosan. Szövegszerűen semmi személyes vagy sértő nem volt benne. A szmájlikról megvan a véleményem: azaz, puszta írásjelekre én nem vagyok hajlandó reagálni, mert van ugye a nyelv, vannak szavak, ez elég jó dolog, szerintem ezzel majd mindent ki lehet fejezni viszonylag épszerű vagy épszerűtlen mondatokban. De mindegy, unom ezt a hülye személyeskedést, amit néha én is művelek sajnaelnézést.
Na, a koncertfotó, színpadifotó az nekem kb. olyan alkalmazott fotográfia, ami pl. régen volt a termelési fotó, gyárfotó, tehát önmagában nem nagyon érdekes vagy ha igen, akkor már elszakad a tárgyától. Ez a kép itt max. azért érdekes, hogy ki a dobos stb., amúgy egy korrekt koncertfotó, lehet, hogy pl. a dobosnak tetszene és felrakná a honlapjára, ilyenek.
Na, a koncertfotó, színpadifotó az nekem kb. olyan alkalmazott fotográfia, ami pl. régen volt a termelési fotó, gyárfotó, tehát önmagában nem nagyon érdekes vagy ha igen, akkor már elszakad a tárgyától. Ez a kép itt max. azért érdekes, hogy ki a dobos stb., amúgy egy korrekt koncertfotó, lehet, hogy pl. a dobosnak tetszene és felrakná a honlapjára, ilyenek.
2005.12.16 11:54:01
Dehát pabo is írja, régebbi kép stb., meghát biztosan semmi különöset nem akart vele, viszont elérte a kitűzött célját, ez mondjuk jó. És tényleg szépek a fénypöttyök, meg tetszik a fekete-fehérje képnek, ahogyan az. Olyan tiszta, kristálytiszta valahogy a kép. Legalábbis ez a benyomásom. Tetszik a fény, meg a csontfeketék. Szépek a súrolófényben a cintányérok. Ez persze hülyeség, meg paboé minden érdem, de király ez a Nikkor, nekem nem volt ilyenem, de nagyon jó kis dolog ez, már amennyire meg lehet ezt ítélni.
Ja, nem idevág, de nem off, csak technó, behozattam az amazonon keresztül (egy indexes fiserhu nevű igenigen kedves úr intézte a dolgot) a múltkori Fotóművészetben említett Meatyard-albumot, egészen zseniális, és átgondolásra késztet a fotótörténetet illetően, meg minden, de: fantasztikus, egészen fantasztikus a képeket nézve, a Rolleiflex TLR Planar-jának a kvalitása. Egészen gyönyörű az élesség, de főleg az életlenség, a bokeh.
Ja, nem idevág, de nem off, csak technó, behozattam az amazonon keresztül (egy indexes fiserhu nevű igenigen kedves úr intézte a dolgot) a múltkori Fotóművészetben említett Meatyard-albumot, egészen zseniális, és átgondolásra késztet a fotótörténetet illetően, meg minden, de: fantasztikus, egészen fantasztikus a képeket nézve, a Rolleiflex TLR Planar-jának a kvalitása. Egészen gyönyörű az élesség, de főleg az életlenség, a bokeh.
2005.12.16 11:55:04
oké, értem, bár én a magam részéről szeretem a szmájlikat, sokszor megkönnyíti az ilyen jellegű kommunikációt, egy rakás félreértés és személyeskedés elkerülhető velük - vagy ezek szerint mégse :)
koncertfotó, zenészek:klikk
nekem ez ugyanolyan jó fotográfia mint pl az itteniek közül timi portréi, szociofotói
koncertfotó, zenészek:klikk
nekem ez ugyanolyan jó fotográfia mint pl az itteniek közül timi portréi, szociofotói
2005.12.16 12:01:41
nak: persze, nagyon szép tud lenni a koncertfotó is, csak tőlem távol áll. A linkeden pl. egészenegészen csodálatos a Duke Ellington Paris[Light Beams] 1958. Amúgyis kedvelem Duke-ot, meg minden, de nagyon szép a kép. Viszont, szegény Miles rettenet ronda volt, jesszus, az a közeli kemény, dehát az a jó is benne. Teljesen tektonikus vagy milyen az arca.
2005.12.16 12:12:33
orulok a vitanak! igen, jok a kerdeseid csgy. letjogosultsaga pesze mindenkeppen van, mint alkalmazott foto. de mi is az alkalmazott foto? most ne azt vegyuk definicionak, hogy az, amo megrendelesre keszul. mert ez sem megrendelesre keszult, hanem magamnak, mert megbuzulok ezert a zeneert.
amit irsz, hogy akkor lesz erdekes, ha elszakad a targyatol: teljesen egyetertek. a kerdes itt most az, hogy elszakad-e? nalad nem. nalam kicsit azert igen. a koncertfotoban, ha nem alkalmazott, vagy nemtommilyen, nem a zenet kell fenykepezni. arra ott vannak a hangszerek, meg a zeneszek. most hatalmas tamadasi feluletet biztositok white-nak: szerintem az embert kell fenykepezni. nem feltetlen azt, aki a kepen van, hanem ugy altalaban. nalam speciel a fenypottyok beinditanak bizonyos asszociaciokat, es igy tobb lesz a kep talan. de ez csak egy velemeny, raadasul nem is objektiv. mindjart felteszek megegyet.
amit irsz, hogy akkor lesz erdekes, ha elszakad a targyatol: teljesen egyetertek. a kerdes itt most az, hogy elszakad-e? nalad nem. nalam kicsit azert igen. a koncertfotoban, ha nem alkalmazott, vagy nemtommilyen, nem a zenet kell fenykepezni. arra ott vannak a hangszerek, meg a zeneszek. most hatalmas tamadasi feluletet biztositok white-nak: szerintem az embert kell fenykepezni. nem feltetlen azt, aki a kepen van, hanem ugy altalaban. nalam speciel a fenypottyok beinditanak bizonyos asszociaciokat, es igy tobb lesz a kep talan. de ez csak egy velemeny, raadasul nem is objektiv. mindjart felteszek megegyet.
2005.12.16 12:13:05
"Tetszik, nem tetszik, ugyan ez egy kvázi amatőr fórum, képtár, ahova nagyrészt hobbiból fotózó emberek írnak, fotóznak, de vannak, akiknek a fotó ennél több, életcél, hivatás stb. Mindenki úgy ír nyilván és úgy fotózik, ami ő, amit gondol stb., ebből kibújni, a saját bőréből nem tud."
csgy: miutan ilyet irsz, mi ertelme van azzal jonni, hogy ez "csak" egy koncertfoto, meg hogy "minek"?
Valoban, ez egy koncertfoto es azert, hogy a dobos feltegye a weblapjara. Ennyi. Mit szeretnel meg latni benne?
A szinhazi foto meg azert van, hogy a szinhaz kirakja a tablora es kedvet csinaljon a nezoknek. Es az alkalmazott fotografia minosege nagyon fontos, hiszen egy atlag ember (de meg mi, lelkes fotosok is) 100:1 aranyban lat alkalmazott fotokat es fotomuveszetet. Tehat a vizualis kulturat jelentosen befolyasolja es ez is van olyan fontos, mint egy esetleges muveszi katarzis.
csgy: miutan ilyet irsz, mi ertelme van azzal jonni, hogy ez "csak" egy koncertfoto, meg hogy "minek"?
Valoban, ez egy koncertfoto es azert, hogy a dobos feltegye a weblapjara. Ennyi. Mit szeretnel meg latni benne?
A szinhazi foto meg azert van, hogy a szinhaz kirakja a tablora es kedvet csinaljon a nezoknek. Es az alkalmazott fotografia minosege nagyon fontos, hiszen egy atlag ember (de meg mi, lelkes fotosok is) 100:1 aranyban lat alkalmazott fotokat es fotomuveszetet. Tehat a vizualis kulturat jelentosen befolyasolja es ez is van olyan fontos, mint egy esetleges muveszi katarzis.
2005.12.16 12:25:14
nak: Herman Leonard az nagy, en is szeretem. Van tole albumod is?
csgy, most nem akarlak felremagyarazni, de szerintem ez a fajta foto neked alkalmazott marad mindig is, es ezert annyira nem erdekes. tobbiek: mi ezzel a baj? attol, hogy nak, milan, vagy mondjuk en ezzel nem ert egyet, nem biztos, hogy ellentmondas van. maskepp eljuk meg a dolgokat, ennyi.
csgy, most nem akarlak felremagyarazni, de szerintem ez a fajta foto neked alkalmazott marad mindig is, es ezert annyira nem erdekes. tobbiek: mi ezzel a baj? attol, hogy nak, milan, vagy mondjuk en ezzel nem ert egyet, nem biztos, hogy ellentmondas van. maskepp eljuk meg a dolgokat, ennyi.
2005.12.16 12:29:37
csgy: azert egy picit megis vitatkoznek. ha kezembe veszek egy 20-30-50 evvel ezelotti albumot, amiben koncertfotok, vagy szinhazi emberekrol, probakon, eloadasokon, szunetekben keszult kepek vannak, az nekem mar nem koncert/szinhazfoto. az kokemenyen sulyos dokumentum. Herman Leonard kepei egyaltalan nem koncertfotok, hanem a korrol, meg az emberrol szolnak. nem a zenerol.
2005.12.16 12:34:13
Amíg Ti itt vitatkoztok :), addig én gyönyörködöm. Szerintem nagyszerű kép, minden részletében. Gratula!
2005.12.16 12:35:24
pabo: érdekes amit mondasz, nekem borzasztóan hangsúlyos a zeneisége ezeknek a képeknek, nekem töményen a zenéről szólnak, hogy milyen remek dolog a zene ami ha nem lenne talán nem is lenne értelme élni
talán kicsit végletesen fogalmaztam, de én így érzem, persze dokumentum is meg korrajz is, de ha kiraknám Dinah Washington fotóját a szobám falára nem a korabeli filmhíradó szignálja csendülne fel a fejemben hanem az, hogy "Is You Is or Is You Ain't My Baby"
talán kicsit végletesen fogalmaztam, de én így érzem, persze dokumentum is meg korrajz is, de ha kiraknám Dinah Washington fotóját a szobám falára nem a korabeli filmhíradó szignálja csendülne fel a fejemben hanem az, hogy "Is You Is or Is You Ain't My Baby"
2005.12.16 12:45:58
milán: "mindenki úgy ír (...), ami ő ...", én így, ilyen személyes vonzalmakkal, ízléssel, preferenciákkal. Nincs önelentmondás. Amúgy meg: nem különösebben érdekel az alkalmazott fotó, de van és nyilván hasznos, én is szeretem nézegetni a kedvenc zenészeimet stb., de fotós szempontból nem érdekel, és nem is reagáltam volna rá, ha mondjuk nem tom ki rak fel ilyet, én a pabo dolgainak a kontextusában nem értettem, minek ez? Bár persze, elsiettem, mert persze, tanulásnak, jó, mint a lányportréi stb., vagy mint írja, személyes vonzalomból, csak úgy. Talán túl komolyan veszem a fotót, de ez van, ha látok tehetséges embert, szerintem tehetségest, akinek mondjuk kezd ez lenni az élete, az engem érdekel, szeretném, ha kihozná magából a maximumot, nyomná a szerzői, személyes képeket, az új és zseniális műveket, ilyenek, mert szeretek jó képeket nézni. Csakhát elfelejtem, hogy tanulóidőszak is van, meg csak úgy ellövött képek, meg nem komoly stb.
2005.12.16 12:46:59
nemtom. lehet, hogy nekem is beugrik a zene egy keprol, de az leginkabb annak koszonheto, hogy ami a foton megjelenik, az valahogy elegge passzol azzal, amirol az a konkret zene is szol. ilyen ertelemben persze lehet kapcsolat, de akkor megint emberekrol, erzesekrol, stb stb. beszelunk, vagyis a kep _zene nelkul_ is ervenyes. az is elvezni tudja, aki asziszi, hogy Dinah Washington egy gyorsetterem a feherhaz mellett.
2005.12.16 12:49:57
> az is elvezni tudja, aki asziszi, hogy Dinah Washington egy gyorsetterem a feherhaz mellett
ezdejó szöveg, meg is jegyzem és elsütöm majd zenészbarátaimnak (majd hivatkozok azért rád pabo ;))
ezdejó szöveg, meg is jegyzem és elsütöm majd zenészbarátaimnak (majd hivatkozok azért rád pabo ;))
2005.12.16 12:56:49
pabo: á, most minek kötögetni az ebet a karóhoz, a műfaj nem érdekel engem, a jó képek érdekelnek, és persze a jó kép, túlmutat a műfajon, és a korról beszél vagy az emberről stb. És kissé túlzás szerintem hogy HL képei egyáltalán nem koncertf. Koncrtf., de jó fotók, sőt nagy fotók, emiatt túllépnek a műfajon, dehogy egyáltalán nem... Hiszen ott készültek vagy akárhol, de ilyen közegben, minek azt letagadni. És: nemondd már, hogy te most rágyúrtál erre a műfajra, ezért a vehemencia?! Á... Jókis kép a képed, meg szép, de semmi különös. Mondd már, milyen irányban, hogyan van benne valami szakítás a bevett sablonokkal, hagyománnyal, vagy valami új? De tényszerűen, nem belső érzésre hagyatkozva? De mindegy is, én ezt gondolom, te azt, csak fura lenne, fura, hogy te eben látsz valamit, azért kérdem, pontosan mit és hol?
2005.12.16 13:02:52
pabo, én az előbbit a 2005.12.16 12:29:37 hozzászólásodra írtam, de nézem, nagyrészt már itt összevissza írunk és tárgytalan a cucc. Vagy nem vagy mit tudom én. Az a gyorséttermes az télleg jó. Ha már jazz, kinek ki az isten? Nekem Coltrane, Cecil Taylor, Ornette Coleman, free-jazz, atonális, ilyenek. Meg, amit még nem ismerek, de valami újszerűen vad, vagy aki most nem jut eszembe. Off.
2005.12.16 13:22:20
> nemondd már, hogy te most rágyúrtál erre a műfajra
nem mondtam, de egy ideje tervezem, hogy ket ido mulva ragyurok. ezek a kepeim vannak, nincs mas. meg majd felpakolok 1-2-t. ez is olyasmi jatek, mint az endivajna, vagy a portre. kurvulok, es ez jo.
hogy mit latok a kepben? a pottyoket latom, amint Lorenzo megszuli oket, "kibodolja magabol". meg latom a pottyoket ugy is, mint kisangyalkakat, aki korebelengik es figyelik, amint osszpontosit.
jazz: hat, most ne hosszulistazzunk. csak egy kicsit. kedvenc zongoristam: Chick Hancock, Michel Terrasson, Dave Peterson, Kieth Evans, es a tobbi. Hat igen, Coltrane-nek vannak utos dolgai. Nekem nagyon nagy kedvencem lett Joe Henderson is, de itt is legalabb 50 nevet tudnek mondani. Ajanlom figyelmetekbe Magnus Lindgrent es Bacso Kristofot is. Ok nagyok, igaz meg fiatalok.
Egyebkent van egy lemez, amit csak egyszer hallottam, kb. 2 eve, de azota is azt varom, hogy ujra hallhassam. Chick Corea + Steve Kujala.
Tobbet nem irok jazzrol. On.
nem mondtam, de egy ideje tervezem, hogy ket ido mulva ragyurok. ezek a kepeim vannak, nincs mas. meg majd felpakolok 1-2-t. ez is olyasmi jatek, mint az endivajna, vagy a portre. kurvulok, es ez jo.
hogy mit latok a kepben? a pottyoket latom, amint Lorenzo megszuli oket, "kibodolja magabol". meg latom a pottyoket ugy is, mint kisangyalkakat, aki korebelengik es figyelik, amint osszpontosit.
jazz: hat, most ne hosszulistazzunk. csak egy kicsit. kedvenc zongoristam: Chick Hancock, Michel Terrasson, Dave Peterson, Kieth Evans, es a tobbi. Hat igen, Coltrane-nek vannak utos dolgai. Nekem nagyon nagy kedvencem lett Joe Henderson is, de itt is legalabb 50 nevet tudnek mondani. Ajanlom figyelmetekbe Magnus Lindgrent es Bacso Kristofot is. Ok nagyok, igaz meg fiatalok.
Egyebkent van egy lemez, amit csak egyszer hallottam, kb. 2 eve, de azota is azt varom, hogy ujra hallhassam. Chick Corea + Steve Kujala.
Tobbet nem irok jazzrol. On.
2005.12.16 13:45:57
Jóvanna. Kellemes tonhalábrázolás a javából, tovább nem vitatkozom. Mindent értek. Most jöttem az elektróból.
2005.12.16 13:53:20
Károly: ez sújos hiba wolt! De még nem késő. A tonhal korunk égető rákfenéje. De pabo felmutatta ennek nagyszerűségét is.
2005.12.16 13:54:21
Karoly, akkor hajra! De siess, mert ez itt igazi, nem konzerv, szoval romlekony.
2005.12.16 15:03:53
Kell-e vagy sem: Én pl. majdnem magam alá pisiltem nak Juliette and the Licks-es koncertfotójától, különösen, mert olyan koncerten készült, amin ott voltam. Aki nem rajongó, annak annyit ér a kép, hogy "Csaj énekel. És?". Most akkor van létjogosultsága, vagy nincs?
2005.12.16 15:24:23
Hogy jön ez pabo tonhalához? Kérdem én? Emiatt létjogosultsága sincs szerintem? Vagy van? De pabonak van egy Fotós ismerőse akinek megjelentek a Képei Egy Lapban? Lenni vagy nem lenni? Előbb a válasz aztán a kérdés?
2005.12.16 16:25:11
szvsz a dobos jobb keze eszmeletlen hülye tartasban van. mintha a vallatol kezdve ki lenne tekerve. viszont irto jok a kis köralaku fenyek.
2005.12.16 20:24:48
ez biztosan azért van, mert a jobb karja (uszonya) a vállától kezdve ki volt tekeredve. franc tudja.
2005.12.19 09:24:38
Szép vita volt, én csak most érlek utól benneteket. Lehet hogy "csak" koncertfotó, de annak kiváló! A dobos mindig a legnehezebb, mert ha az arcra koncenntrálsz, nincs hangszered, totálban meg kicsit elvész az arc. Ha tetszik, hanem a fotónak van dokumentálási "kötelezettsége" is, s akkor már nem mindegy, hogyan! A sorozatot nézve, pedig teljesen kiviláglik, hogy az sem mindegy ki fogja a gépet, s a zenész pillanatnyi és sugárzó érzésvilágából mit fog meg és mit tart másnak is közvetítendőnek. Itt a lendület, másutt a hangszer iránti tisztelet és precizitás, vagy egy jól fogott hang belső élvezete. S az emberi erchoz jön a "körítés", hogy az egész is összeálljon, ne csak pofonlőtt újságfotó legyen, hanem később is vállalható alkotás, mert nekem ezek a képek azok. Letisztultak, különleges blikkfangoktól mentesek, és mégis közvetítik a szereplő és az alkotó érzésvilágát is. Szívem szerint 77-et nyomnék!!
-
-
Nézőpontok
Önarckép feat. Endivajna & Gyarmati Dezső
Skolekridts II.
$
Szigorúan őrzött csomagok
Budapest, 2005 szeptember
Ferenciek tere
Lehull a lepel?
A történet vége
Ambivalens hullámvölgy
Külvárosi portré
Teszting máj nyú cseer
-
Valami egész más
-
-
Deák tér