Objektív: | Xenar | Gépváz: | AE II. | Film: | Orwo FO65 |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | ~25@100 | Expozíciós idõ: | 1/5 | Rekesz: | 25 |
Leírás: | Ezt a filmet Szentendre találta valaha a Soósnál; az interneten nincs róla semmi, sem az érzékenységét, sem a hívási időket nem ismerem. Általában 25-re szoktam lőni, aztán olyan rövid ideig hívom, amennyire csak lehetséges, de a legutóbbi két alkalommal csontfekete lett. Itt 100-ra lőttem, a hívás Xtolban 19 fokon 5 perc volt; az eredmény: igazi fekete-fehér. Mintha tussal rajzolták volna a képet. Majd elgondolkozom, mire lehet használni a dolgot... Másik felfedezésem ez ügyben egy halom elcseszett FP4 kapcsán, hogy a 19 és a 20 fok között ezerszer nagyobb a különbség, mint a 20 és 21 fok között... |
---|
2006.02.03 12:05:14
> a 19 és a 20 fok között ezerszer nagyobb a különbség, mint a 20 és 21 fok között...
ez nem azért van, mert a negatív filmek érzékenyebbek az alulexpóra/alulhívásra? ha kicsit túlhívod, az olyan gáz, ott lesz az info, csak nehezebb nagyítani. ha alulhívod, akkor meg információ vész el.
ez nem azért van, mert a negatív filmek érzékenyebbek az alulexpóra/alulhívásra? ha kicsit túlhívod, az olyan gáz, ott lesz az info, csak nehezebb nagyítani. ha alulhívod, akkor meg információ vész el.
2006.02.03 12:18:11
p., szerintem mindkettő gáz. De nem tudom elmagyarázni, csak rajzolni.
A 19-21 dolgot úgy értettem, hogy ha két tökegyforma filmet 20 és 21 fokon hívsz, nem kapsz döbbenetes különbséget. 19-nél viszont már rettenetesen lusta a hívó; asszem, hogy 15-16 körül a legtöbb teljesen fel is adja a munkát, lötyögtetheted akármeddig.
Izé, ez az infó dolog a gáz, asszem. Nem az a lényeg, hogy ott van-e, hanem az, HOGYAN van ott. A filmnek könyöke és válla van, ezek mentén pedig piszok torzak a tónusok. Ha a könyök és a váll között van a nega összes tónusa, akkor pedig le lehet nagyítani.
Igazából egyébként is, csak ronda lesz. Egy extra lágy papír kb. 6 blendényi tartományban feketedik, a legkeményebb filmnek a feketedése max 2D az nagyjából ugyanannyi.
A 19-21 dolgot úgy értettem, hogy ha két tökegyforma filmet 20 és 21 fokon hívsz, nem kapsz döbbenetes különbséget. 19-nél viszont már rettenetesen lusta a hívó; asszem, hogy 15-16 körül a legtöbb teljesen fel is adja a munkát, lötyögtetheted akármeddig.
Izé, ez az infó dolog a gáz, asszem. Nem az a lényeg, hogy ott van-e, hanem az, HOGYAN van ott. A filmnek könyöke és válla van, ezek mentén pedig piszok torzak a tónusok. Ha a könyök és a váll között van a nega összes tónusa, akkor pedig le lehet nagyítani.
Igazából egyébként is, csak ronda lesz. Egy extra lágy papír kb. 6 blendényi tartományban feketedik, a legkeményebb filmnek a feketedése max 2D az nagyjából ugyanannyi.
2006.02.03 12:23:11
Nemrégiben azt olvastam (digitről volt szó), hogy minden témához megvan az optimális expó (hogy az meghatározható-e, azon lehetne vitatkozni; szerintem igen), attól 1/3 blendével fölé, illetve 1/2 blendével alá lehet eltérni, egyébként a kép kidobós.
Szerintem ez mélyen igaz a ff-re is. Ott persze a hívást is el kell találni; mindenesetre három blendével odébb lőve-híva infó még bőven lesz a ff-en... csak minek.
Szerintem ez mélyen igaz a ff-re is. Ott persze a hívást is el kell találni; mindenesetre három blendével odébb lőve-híva infó még bőven lesz a ff-en... csak minek.
2006.02.03 13:25:34
szerintem ez nem igaz. Koudelka a cigányos sorozatát fénymérő nélül lőtte, és spec fényben hívta elő, hogy lássa a filmet hívás közben. addig hívta, amíg elő nem jött a kép. persze ezek nem műtermi képek, de most nem is arról volt szó.
a túlhívással meg nemtom. lehet, hogy igazad van, de nem hiszem :) igaz, hogy a túlexponált/hívott részeken lágyabb lesz a tónusábrázolás, de ott lesz. az alulhívott/alulexponált részeken meg nem lesz ott semmi a negán. következésképp az első kivarázsolható onnan munkával, a második meg nem.
a túlhívással meg nemtom. lehet, hogy igazad van, de nem hiszem :) igaz, hogy a túlexponált/hívott részeken lágyabb lesz a tónusábrázolás, de ott lesz. az alulhívott/alulexponált részeken meg nem lesz ott semmi a negán. következésképp az első kivarázsolható onnan munkával, a második meg nem.
2006.02.03 14:00:30
Wow, vegre egy eredeti talaj a piacon!
Megneznem ezen a filmen az Ormansagi oreg ciganyos portrekat... erdekes, erdekes!
Megneznem ezen a filmen az Ormansagi oreg ciganyos portrekat... erdekes, erdekes!
2006.02.03 14:09:35
Jó, brutál, rajzos, grafikus, eszementül részletgazdag faktúrák és elég jó struktúrák. Igencsak gyönyörű lehet egy szép, nagyméretű nagyításban, papíron.
2006.02.04 09:36:31
Most végig elolvastam a Brazíliába száműzött Ansel Adams zónamódszerének összefoglalását. Ebben elég hansúlyos dolog, hogy ne cserélgessük össze vissza a filmet meg a papírt, meg a hívót, mert így a végeredmény teljesen megjósolhatatlan. Őszintén szólva én sem értem mi értelme annak, hogy egyszer csak lehet, hogy lesz egy nagyon szép kockád egy ismeretlen film(?) hívásából. Nincs ma olyan film a piacon, amivel ezt biztosan el lehet érni?
Ez film, idő és főleg "témapazarlás" szerintem, mert egy csomó jó témád elveszik, mert azt véletlenün nem olyan filmre és nem olyan hívóval/idővel csináltad. Én biztos nem lőnék egy jó témát ilyen filmre, nem jó témát meg egyáltalán nem érdemes fefényképezni... Kísérletezni meg olyasmivel kell, amivel mondjuk 2-3-5 év múlva is megismételhető, ha ugyanazt a hatást akarom elérni. De ezt egy 5 tekercs ismeretlen filmmel nehéz megtenni. Persze ez most független vélemény, nem a fenti képről szól. Tényleg érdekelne a véleményetek, miért érdekes ez a móka?
Ez film, idő és főleg "témapazarlás" szerintem, mert egy csomó jó témád elveszik, mert azt véletlenün nem olyan filmre és nem olyan hívóval/idővel csináltad. Én biztos nem lőnék egy jó témát ilyen filmre, nem jó témát meg egyáltalán nem érdemes fefényképezni... Kísérletezni meg olyasmivel kell, amivel mondjuk 2-3-5 év múlva is megismételhető, ha ugyanazt a hatást akarom elérni. De ezt egy 5 tekercs ismeretlen filmmel nehéz megtenni. Persze ez most független vélemény, nem a fenti képről szól. Tényleg érdekelne a véleményetek, miért érdekes ez a móka?
2006.02.04 10:54:49
Azert mert olcsoert ki lehet probalni kulonbozo agyament dolgokat, mint peldaul ez az extrem kemeny anyag, aztan ha valakinek tetszik, akkor kereskedelemben kaphato cuccokkal is reprodukalhatja. Masreszt meg valoszinuleg Lajos sem akarja 2-3-5 ev mulva ezt megismetelni, vagy az eletmuvet erre epiteni fel...
2006.02.04 14:08:43
Nagyobb gondom is van, ortó filmet EGYÁLTALÁN nem tudok beszerezni. Ebből speciel van még 100 db, az legalább egy-két évig kibírja még. Egyébként röntgenfilmmel szeretnék kísérletezni - illetve az első kísérleten már túl is vagyok.
Ami a zónázást illeti, hamarosan visszatérek. A válasz hosszú lesz és a listán fog megjelenni. Többek között felöleli majd a "hogyan zónázzunk kisfilmre", a "milyen alapvető tévedések keringenek a zónarendszer kapcsán" illetve "különbség cél és eszköz között a fekete-fehér fotográfiában" témaköröket.
Ami a zónázást illeti, hamarosan visszatérek. A válasz hosszú lesz és a listán fog megjelenni. Többek között felöleli majd a "hogyan zónázzunk kisfilmre", a "milyen alapvető tévedések keringenek a zónarendszer kapcsán" illetve "különbség cél és eszköz között a fekete-fehér fotográfiában" témaköröket.
2006.02.04 15:23:54
A hatast lehet reprodukalni. Peldaul TechPan-t is lehet ilyen kemenyre hivni, viszont draga, tehat celszeru olcso ORWO-val kiserletezni, aztan TechPan-nal megcsinalni. Errol beszelek. Az most mas kerdes, hogy mar TechPan-t se lehet kapni... :)
Lajos: orto vagy orwo? Orto filmet tudok vinni neked, kisfilm vagy roll, mennyi kell? Itt lehet kapni ezt a Maco vagy Rollei orto cuccot.
Lajos: orto vagy orwo? Orto filmet tudok vinni neked, kisfilm vagy roll, mennyi kell? Itt lehet kapni ezt a Maco vagy Rollei orto cuccot.
2006.02.04 16:45:26
Talaj, óvatosan a téveszmékkel, meg zónázásokkal, konzultálj valakivel előtte... nem azért, de ismerlek már:-) (hentes Timi gépéről)
2006.02.05 01:29:02
Orto. Té, mint talaj. Nagyon köszi M., lehet, hogy egy szép napon küldök neked mélt... :)
h.,
Aki rácsodálkozik a gombostűre és a Szabókrétára is, az talán ne vegyen a kezébe ollót. Valamint aki egész hétvégén nem ér rá könyvet állványra cserélni, az csüggjön csak kedvese ajkán szótlanul, de ne írogasson zöldségeket a képtárba. Vigyázz öreg, mert voltam ám ma Anyádnál (meg mondjuk a sajátomnál is, kiderült, hogy egész közel laknak :)
A projekt szépen halad; remélem, hétfőn egész komoly dolgokat mutathatok. Ja és neked majd külön kifejtem, hogy mit találtam ki zónaügyben már megint.
h.,
Aki rácsodálkozik a gombostűre és a Szabókrétára is, az talán ne vegyen a kezébe ollót. Valamint aki egész hétvégén nem ér rá könyvet állványra cserélni, az csüggjön csak kedvese ajkán szótlanul, de ne írogasson zöldségeket a képtárba. Vigyázz öreg, mert voltam ám ma Anyádnál (meg mondjuk a sajátomnál is, kiderült, hogy egész közel laknak :)
A projekt szépen halad; remélem, hétfőn egész komoly dolgokat mutathatok. Ja és neked majd külön kifejtem, hogy mit találtam ki zónaügyben már megint.
2006.02.05 07:37:04
Talaj! Jelentkzz nalam maganban orto film ugyben! Talan tudok segiteni. Hja, vajbol van a szivem. :)))
Karoly
Karoly
2006.02.06 06:28:53
Jelentkeztem.
A piros lámpát próbáltam, de se a szememnek, se a filmnek nem tett jót.
A régies hatás miatt tetszik. Különösen portréban fincsi, persze nyilván ízlés dolga...
A piros lámpát próbáltam, de se a szememnek, se a filmnek nem tett jót.
A régies hatás miatt tetszik. Különösen portréban fincsi, persze nyilván ízlés dolga...
2006.02.06 09:22:47
a kép maga szépen megrajzolt , strukturált gazdagsággal, kitapintható...
jó lehet nagyban
jó lehet nagyban
Kötelező tulipántfotók, 2006
Kérdéses képek
-
Négy
-
Mhm
X-cat
A kövér ember soha nem tapsol
Add vissza!
Keménykalap és krumpliorr
Görbe és Dől
Montázs
Zónaköd
P2
Papírnapraforgó
A nyuszi és a varjú
Unum sed leonem
Péntek
Talajmente képe máshogy