Panel
Objektív: | Gépváz: | Certina | Film: | 120-as fuji | |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 100 | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2008.04.10 17:04:06
eeeez, nagyon állat és hogy egy certinával ennyire precízen van szerkesztve azért plusz hét pont járna
2008.04.10 17:16:17
Nagyon jó, haláli precíz és meglepõ konstrukció. Kicsit fura a fény és az alja, ez az árnyékcsík vagy mi, de jó. Igen jó kis kép és meglepõ, hogy lyukkal ilyen atomra tudtad szerkeszteni, ilyen atomra tudsz szerkeszteni, mert más képeidnél sok bizonytalanságot érzek, de ezek marha jók. Neked is a kocka, úgy láccik. Klassz.
2008.04.10 17:25:48
ugye, ugye hogy jóó a kocka;)...engem ebben a nézõponty fogott meg inkább, a szerkesztés nem annyira. A színeit meg szokás szerint nagyon bírom:)
2008.04.10 17:40:12
Ez érdekes, mi az hogy nézõpont? A szerkesztés meg nem annyira? Itt van egy kép, ami meglepõ perspektívából, nézõpontból készült, meglepõ képkivágattal, szerkesztésmóddal. Nem tudom, hogyan lehet a nézõpont jó, "megfogó", a szerkesztés meg nem annyira? A kép e kettõ szétválaszthatatlan együttese, de inkább a nézõpont az inkább az ok, az "okozat" meg a kész, jól szerkesztett kép. Az lenne a jó, hogy valami simán, meredeken felnéz úgy általában, az, hogy mit lát, szerkeszt ebbõl, az kevésbé? Tehát én valahogy nem tudom megfogni, hol van ezen a képen a "nézõpont", és attól elkülönítve a szerkesztés és hogyan tetszhet ez, amaz meg kevésbé? Amit látunk, egy jól szerkesztett kép, meglepõ nézõpontból, de hol van ez a nézõpont, külön? Vagy: hogyan "foghat" ez meg így külön? Csak kérdezek, mert nem értem, nem látom a dolgot. Meg nekem fura is, pont olyan, mint a forma és a fartalom elkülönítése valamely mûben. A dolog/mû az egy. Nekem.
2008.04.10 18:08:05
Annak, aki még nem volt lakótelepen ez egy trapéz és egy téglalap izékkel a tetején. Egy szép minimál. Ehhez jön még hogy szép pasztellesek az alakzatok fekete kontúrral. Jó nagyon.
2008.04.10 19:11:42
csgy: sztem a nézõpont az a pont, ahonnan nézel valamit. Ezt átvitt értelemben is ekként szokták használni (lsd: "az én nézõpontom szerint")
Ezen kép esetében úgy értem, hogy tetszik, hogy alulról fotózta a két házat, de a kép két dimenziójában, tehát a síkban történõ elhelyezésük a fotós által nem annyira: tehát, a kép szerkesztése nem annyira tetszik.
Szerkesztés alatt én azt a mûveletet értem, amit ábrázoló geometriából is tanultunk: a tárgyak/testek síkbeli, térbeli elhelyezését.
Ez az én magyarázatom, az én nézõpontom szerint;)...de nagyjából értem a te indokaidat is, miért nem szeretnéd különválasztani a két dolgot.
Ezen kép esetében úgy értem, hogy tetszik, hogy alulról fotózta a két házat, de a kép két dimenziójában, tehát a síkban történõ elhelyezésük a fotós által nem annyira: tehát, a kép szerkesztése nem annyira tetszik.
Szerkesztés alatt én azt a mûveletet értem, amit ábrázoló geometriából is tanultunk: a tárgyak/testek síkbeli, térbeli elhelyezését.
Ez az én magyarázatom, az én nézõpontom szerint;)...de nagyjából értem a te indokaidat is, miért nem szeretnéd különválasztani a két dolgot.
2008.04.10 19:14:07
Te sosem voltál még úgy, hogy egy kép tetszett volna, de az nem, hogy alexpós;)? Ha ez így van, akkor különleges módon szemléled a képeket, a legtöbb kritikus ízekre szed egy képet, amikor elemzi. Nekem nem gond, ha te így látod jónak:)
2008.04.11 08:40:32
Aha, értem vagyis nem tudom, értem, hogy tetszik, hogy alulról, de maga a kép/szerkezet kevésbé, dehát akkor a kép sem annyira, ez pedig fura nekem, mert én egy konkrét képet, megvalósulást nézek, értékelek vagy mi, én nem nagyon tudom így vagy nem tartom érdekesnek, hogy alulról, mert a kész kép a fontos, ez az alulró nekem kicsit olyan, mintha zöld pettyes nadrágban fotóznék valamit és a nadrág oké, de a kép maga kevésbé, tehát valahogy így, de rendben, értem azért.
Amit a második szövegedben mondasz az meg nekem tök más téma. Én egészben nézek egy képet, de analitikusan is, ez oda-vissza mozgás, ez azért látható, tehát itt is említettem, hogy valami nem annyira tetszik, de azzal együtt, tehát ha van hiba, az belejátszik a képbe, nyilván, ha nagy hiba, lerontja az egyébként erõs kvalitásokat is, de ez arányok kérdése. Hibátlan mû nincs vagy kevés van. De ez nekem más tészta, mint a nézõpont.
Amit a második szövegedben mondasz az meg nekem tök más téma. Én egészben nézek egy képet, de analitikusan is, ez oda-vissza mozgás, ez azért látható, tehát itt is említettem, hogy valami nem annyira tetszik, de azzal együtt, tehát ha van hiba, az belejátszik a képbe, nyilván, ha nagy hiba, lerontja az egyébként erõs kvalitásokat is, de ez arányok kérdése. Hibátlan mû nincs vagy kevés van. De ez nekem más tészta, mint a nézõpont.
2008.04.11 08:43:54
Ja, de lehet, hogy egyszerûen fogalmazva, neked a gép kompótja, maga a kép nem annyira érdekes, izgi, maga a tény viszont, hogy felfelé fordította a lyukkamerát, izgalmas és lehetne ebbõl jobbat is kihozni. Ill. ki lehetne ebbõl a dologból erõsebb, jobb kompótokat is hozni. Amivel azért egyetértek. Lehet hihi, hogy csak fordítás kérdése az egész? Tehát, hogy hogyan fordítom le magamban azt, amit mondasz. Tehát oké.
2008.04.11 08:53:24
csgy: ezt nem lyukkal készítettem, hanem egy másik Ceretinával. Vagyis 2 db Certinát használok. Egy kölcsönt, amiben van egyetlen domború lencse (tehát eredeti) és egy sajátot, amibõl a lyukat gyártottam. Ez a kölcsön gépes. :) A szerkesztésrõl csak annyit - bevallom töredelmesen - hogy nem teljesen volt párhuzamosak a képszélekkel, úgyhogy PS-ben talán ha 1 fokot kellett fordítanom. A kockát már egy jóideje szeretem. Ezért is szoktam sokszor felkockázni a 4/3-os digiképeket is. :)
bence: Nekem valahogy az elsõ egy hajszállal vezet. ;)
Katj.: A színek mellett én a fátyolosságot is bírom. ;p A szerkesztést illetõen nálam is sántít kicsit a dolog: a bal oldali épület legalsó törése nem hiányozna, dehát ott vót... (A jobb oldali erkélysort próbáltam vízszintesbe állítani (Több kevesebb sikerrel.)
nak: Köszi az elméleti 7 pontot. :D
bence: Nekem valahogy az elsõ egy hajszállal vezet. ;)
Katj.: A színek mellett én a fátyolosságot is bírom. ;p A szerkesztést illetõen nálam is sántít kicsit a dolog: a bal oldali épület legalsó törése nem hiányozna, dehát ott vót... (A jobb oldali erkélysort próbáltam vízszintesbe állítani (Több kevesebb sikerrel.)
nak: Köszi az elméleti 7 pontot. :D
2008.04.11 09:11:00
Nahát, tökre azt hittem, hogy lyuk, ha a képet nézem össze a lyukasokkal, majdnem ugyanaz a vizuális kvalitás. De ettõl persze semmi nem változik. PS az nem baj, párhuzamosokat k. nehéz általában, de ilyen géppel pláne, négyzethálós mattüveg nélkül minden más elég húzós móka. Nekem meg pont jó a legalsó törés, túl vonalas lenne a nélkül, túl minimál.
2008.04.11 11:36:17
A Certina egész optikai rendszere egyetlen domború lencsében teljesedik ki, de ott ki is merül. :) Ennek fényében nem meglepõ a hasonlóság a lyukkal. :DDD
2008.04.11 12:02:16
Jaja, nekem is van ilyesmim, Certo-Phot-om: klikk
Az is ilyen komoly gép, kemény 600Ft-ba került. Kicsit utálom, mert összesen van rajta f8 és f11 és egy pillanatidõ, tán 1/125 és B. Akkor már inkább a lyuk, a full hihi B idõzés.
Az is ilyen komoly gép, kemény 600Ft-ba került. Kicsit utálom, mert összesen van rajta f8 és f11 és egy pillanatidõ, tán 1/125 és B. Akkor már inkább a lyuk, a full hihi B idõzés.
2008.04.11 13:13:01
Aha. Pont azon az oldalon alatta van a Certina. De a Certo-Photo szebb. :) Gyakorlatilag ugyanazok a technikai adatai. Hátul át lehet állítani 6x6-ról 4x4-re. Az enyémnél olyan rossz volt a zárszerkezet, hogy tízbõl talán egyszer lehetett exponálni, úgyhogy totál kibeleztem. Az enyémen már nincs ilyen hogy B. Jobb híján egy alufóliával takarom le a lyukat és akkor nem megy be a fény. :D
2008.04.12 09:45:13
Nem ehhez a képhez, hanem a múltkori vakusosvirágoshoz, de hátha azt már nem figyeled...;):
klikk
Ezt ma reggel találtam, én vmi hasonszõrre gondoltam, remélem jól példáddza:)
klikk
Ezt ma reggel találtam, én vmi hasonszõrre gondoltam, remélem jól példáddza:)
Alul...
Szivárvány
Analóg kapu :)
Átteleltetés
Napfürdõ a fal tövében
Vetület
-
Kapcsolóház 3
Kapcsolóház 2
Kapcsolóház 1
Kint
Dûlõ
Panel
Panel
Kémény
Rom 2
Rom
Iroda
Határ2