Kerek szoba
Objektív: | Gépváz: | Film: | |||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2008.04.23 09:43:20
Hû de jó ez.
A többinél engem nagyon zavartak az eltérõ színhõmérsékletû részek de itt kifejezetten pikáns ízt ad ez a dolog.
Nekem ez 7.
A többinél engem nagyon zavartak az eltérõ színhõmérsékletû részek de itt kifejezetten pikáns ízt ad ez a dolog.
Nekem ez 7.
7 pont
2008.04.23 10:11:07
Nehéz megcsinálni, hogy egy semmitmondó témából hangulatos képet készítsünk.
Ez az.
Szépen kiegyenlítedted a paralaxis hibát, nyílván a Photoshopot is használtad a külsõ és belsõ világítás világosságkülömbségének kiegyenlítésére.
A belsõ világítás mindig mûfény, a külsõ napfény, tehát természetes a szinhõmérséklet eltérés, de ez itt éppen jó. Ha falak ki lennének fehérítve, snassz képet kapnánk.
Nem adtad meg a mûszaki paramétereket. Feltételezem, hogy egy jó géppel, állványról készítetted a képet.
Én valószínûleg nem tudtam volna ennyit kihozni egy ilyen sarokból.
Ez az.
Szépen kiegyenlítedted a paralaxis hibát, nyílván a Photoshopot is használtad a külsõ és belsõ világítás világosságkülömbségének kiegyenlítésére.
A belsõ világítás mindig mûfény, a külsõ napfény, tehát természetes a szinhõmérséklet eltérés, de ez itt éppen jó. Ha falak ki lennének fehérítve, snassz képet kapnánk.
Nem adtad meg a mûszaki paramétereket. Feltételezem, hogy egy jó géppel, állványról készítetted a képet.
Én valószínûleg nem tudtam volna ennyit kihozni egy ilyen sarokból.
2008.04.23 10:42:41
A színhõmérsékletet napfényre állítottam. Bent is "napfénnyel" világítottam, azaz vakuval, csak színhõmérséklet módosítókat használtam (arany derítõlap, fólia). Nem kellett utólag korrigálni a kinti fényt, ugyanis éppen felhõk takarták el a napot. Így ISO 100, f5,6 1/250 expozíció mellett a vakuk erõsebbek voltak, mint a kinti fény. Van napsütéses változat is (folyton változtak kint a fényviszonyok), de az szerintem túl harsány. A fényképezõgép egy Panasonic FZ 30, masszív állvánnyal. Állvány a vakuknak, derítõlapoknak. Hordótorzítás és perspektíva korrekció volt utólag, szoftveresen.
2008.04.23 13:01:09
Van egy olyan apokaliptikus érzés benne: "Az Ovális Terem Világégés után"... Persze a háttér kicsit más :-)
Viszont hova rejtetted a felsõ vakut/vakukat? Mármint ami az asztalt világítja meg?
Viszont hova rejtetted a felsõ vakut/vakukat? Mármint ami az asztalt világítja meg?
7 pont
2008.04.23 13:10:17
Megvan annak a maga trükkje. :-) Egy vaku van felül, de idõben egymás után más-más helyen. Úgy képzeld el, mint egy multiexpozíciót. A vaku fekete, az általa megvilágított fal viszont világos, így a végeredményen a vaku nem látszik. A képen én is rajta vagyok, a bal szélen, ahogy tartom a vakut. :-) Csak ott is van egy másik expozíció, ahol nem vagyok rajta.
Egyre jobban érik bennem, hogy írok errõl a technikáról egy cikket, werkfotókkal bõven illusztrálva. Csak kellene hozzá egy másik fényképezõgép is, mert a kis Canon meghalt. :-( Esetleg eljönne valaki segíteni az illusztrációk elkészítésében?
Egyre jobban érik bennem, hogy írok errõl a technikáról egy cikket, werkfotókkal bõven illusztrálva. Csak kellene hozzá egy másik fényképezõgép is, mert a kis Canon meghalt. :-( Esetleg eljönne valaki segíteni az illusztrációk elkészítésében?
2008.04.23 13:28:49
Ááááá, értem Márk. Ismerem, mert barlangban is így szokás fotózni, csak hát ez a technika nem látszik a képen, és a külsõ világítás miatt azt hittem, h rövidebb idõvel készült...
Köszi a felhomályosítást!
Köszi a felhomályosítást!
2008.04.23 13:36:15
Rövid idõvel készült. Kb 1/200 és 1/1000 között voltak az expozíciós idõk. A kompaktgép elõnye a központi zár. :-)
2008.04.23 13:41:18
Úgy tûnik nekem, bármilyen jellegtelen épületrészletrõl is tudnál jó fotót készíteni :)
2008.04.23 13:54:12
Köszönöm. :-) Azon vagyok.
Azt hiszem, hogy ez típus kérdése. Van, aki nagyon rá van hangolódva a külvilágra. Innen jó példa Hajdrák Timi és Pabó.
Én meg mindenhol azt fotózom, ami a fejemben van. Tudom, tudom, lettem volna inkább festõ... :-)
Azt hiszem, hogy ez típus kérdése. Van, aki nagyon rá van hangolódva a külvilágra. Innen jó példa Hajdrák Timi és Pabó.
Én meg mindenhol azt fotózom, ami a fejemben van. Tudom, tudom, lettem volna inkább festõ... :-)
2008.04.23 14:10:31
Bocs Mark, nem az erdemeidet akarom kisebbiteni, csak egy informacio a technikahoz: a modszer osregi, nagy belso terek (templomhajo, stb.) fotozasara hasznaltak regen. Eleinte "csak" egy szal reflektorral setafikazott egy fószer a tök sotet teremben (ejjel), mikozben a zar T idore nyitva volt, kesobb, atechnika korszerusodesevel persze mar vakuval. Ugyes mozgastechnikaval elerheto, hogy a setalo palacsinta nem latszik a kepen (persze jo sotet ruhaja van!).
Manapsag persze a "profi" fotos cegek kivonulnak egy teherautonyi eros vakuval, reflektorral, egy napig rumlit csinalnak, es jo zsiros szamlat irnak rola, holott egy szal reflektorral, meg jo sok (hosszu) halozati hosszabbitoval egy szál fotós megcsinalhatná...
Karoly
Manapsag persze a "profi" fotos cegek kivonulnak egy teherautonyi eros vakuval, reflektorral, egy napig rumlit csinalnak, es jo zsiros szamlat irnak rola, holott egy szal reflektorral, meg jo sok (hosszu) halozati hosszabbitoval egy szál fotós megcsinalhatná...
Karoly
2008.04.23 14:15:21
Szerinted én honnan ismerem a technikát? :-) Tóni egyik kollégája ajánlotta figyelmembe a barlangfotókat még 2004-ben. A régi módszerhez képest nagy segítség a szoftveres utómunka lehetõsége. Elég ha van két expozíció, amin máshol állok, és kész is. Na és ennek a technikának is számtalan buktatója van, amit mind ki lehet védeni, de az sok tanulás, és sok próbálkozás. Rengeteg apró trükk van, és rengeteg szabály. Ha valamit elrontok a helyszínen, akkor azt semmilyen utómunkával nem lehet helyrehozni. Csak tökéletes alapanyagból lehet jó eredményt kihozni.
2008.04.23 16:12:22
Megnéztem a feldolgozatlan képeket, és a kinti táj ugyanilyen jól látszik. Majd teszek fel képet.
2008.04.24 13:59:24
Engem nem érdekel a nyers képeken látható táj. Az számít, hogy ez így lett összerakva és kész.
2008.04.25 12:55:57
Jé, erre még nem írtam, hogy milyen jó? Pedig nagyon tetszik, a benti világ is, meg a kinti is.
2008.04.25 15:46:19
Nagyon szép, harmonikus. Klassz ötlet volt megvilágítani azt asztalt, a vaku-trükk is szuper!
7 pont
Kis lépcső
Nagyterem
Lépcsőház
Karzat
Átadó ablak
Átadó ablak
Nyitvatartás
-
Alagsori folyosó
Emeleti folyosó
Alagsorba vezető lépcső
Alagsori páncélszekrény
Szék a fénycsövek alatt
Lépcsőházajtó
Teraszajtó
Bélés
Folyosó
Kerek szoba
Belsõ ablak