Objektív: | Gépváz: | Lyuk | Film: | FP4+ | |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 125 | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2009.05.01 10:18:51
Jó lenne, de balra billen, ezért nem "tiszta Tóni". "Azt a nagy hülye karcot" leszedtem róla, meg a jobb felsõ sarkot is kozmetikáztam, szerintem megérdemel ennyi kis törõdést ez a kép.
2009.05.01 20:34:28
No ettõl "féltem"! Kezdesz rájönni az ízére. Gratulálok Szabi! Az ilyen durva karcokat viszont tényleg illik kiszedni, ha tiszteled a saját alkotásod.
2009.05.02 15:13:08
Köszönöm az elismerõ szavakat.
A jobb felsõ csücsköt majd flex-szel levágom. Mármint a gépváz azon részét, ami azt a háromszöget okozza.
A bal alsó karcot pedig a laborban rakták oda elég durván hívás közben. Valami éles-hegyes tárgy lehetett. :(
És valóban, egy picit balra billen.
Ha esetleg kiállításra, vagy csak egyszerûen a falra kerül, akkor természetesen javítani fogom ezeket.
A jobb felsõ csücsköt majd flex-szel levágom. Mármint a gépváz azon részét, ami azt a háromszöget okozza.
A bal alsó karcot pedig a laborban rakták oda elég durván hívás közben. Valami éles-hegyes tárgy lehetett. :(
És valóban, egy picit balra billen.
Ha esetleg kiállításra, vagy csak egyszerûen a falra kerül, akkor természetesen javítani fogom ezeket.
2009.05.02 16:16:41
Ja, technikai adatok: 0,3 mm; 2-3 cm. Az expóidõt nem szoktam feljegyezni, de kb. 3-5 mp lehetett.
2009.05.04 20:57:17
Kis mese a karcokról: van egy kedves ismerõsünk, aki felvételizett egy nagyon neves társaságba, ahol a fiatal fotóartisták a tagok.
Sajnos idén nem sikerült neki, azért elment egy szakmai konzultációra, hogy megtudakolja, pontosan mit is kellene másképp csinálnia.
Mondtak neki ezt, és mondtak neki azt, néhány dolog, ami fontos dolog ahhoz, hogy az ember szakmailag elismert fotográfusként legyen számontartva...az egyik ilyen a koncepció. Mert azt mondták neki biza, tök jó képeket csinál, de ez kevés, mert nincs koncepciója. Kis értetlenkedésére elmondták, hogy például van néhány fotója, ami szöszös. Meg karcos. Na, ezekkel lehetne valamit kezdeni. Már úgy koncepcióilag. De így, hogy csak vaktában...legyen egy sorozata, amelynek minden darabja szöszös és karcos, és na akkor például már sokkal több esélye lett volna bejutni eme neves helyre. Holott õ csupán (saját bevallása szerint) lusta kiretusálni, vagy letörölgetni a filmjeit szkennelés elõtt. Hja, így könnyû híresnek lenni;)))..
Sajnos idén nem sikerült neki, azért elment egy szakmai konzultációra, hogy megtudakolja, pontosan mit is kellene másképp csinálnia.
Mondtak neki ezt, és mondtak neki azt, néhány dolog, ami fontos dolog ahhoz, hogy az ember szakmailag elismert fotográfusként legyen számontartva...az egyik ilyen a koncepció. Mert azt mondták neki biza, tök jó képeket csinál, de ez kevés, mert nincs koncepciója. Kis értetlenkedésére elmondták, hogy például van néhány fotója, ami szöszös. Meg karcos. Na, ezekkel lehetne valamit kezdeni. Már úgy koncepcióilag. De így, hogy csak vaktában...legyen egy sorozata, amelynek minden darabja szöszös és karcos, és na akkor például már sokkal több esélye lett volna bejutni eme neves helyre. Holott õ csupán (saját bevallása szerint) lusta kiretusálni, vagy letörölgetni a filmjeit szkennelés elõtt. Hja, így könnyû híresnek lenni;)))..
2009.05.04 21:01:57
A konklúzió szerintem.
Kortárs magyar fotográfia. Minden, ami "ma". Sanyarú és savanyú szabályok. Az ember akármit mond, tesz, a hibaizmus a láthatáron.
Sõt, annál már jóval beljebb:)...elég csak megnézni a kortárs tendenciákat. Elítélni, nem szeretni személyi szabadságos jog. De kicsit nyitottabbnak lenni rá, lépést tartani a változásokkal sem bûn;)...
Kortárs magyar fotográfia. Minden, ami "ma". Sanyarú és savanyú szabályok. Az ember akármit mond, tesz, a hibaizmus a láthatáron.
Sõt, annál már jóval beljebb:)...elég csak megnézni a kortárs tendenciákat. Elítélni, nem szeretni személyi szabadságos jog. De kicsit nyitottabbnak lenni rá, lépést tartani a változásokkal sem bûn;)...
2009.05.05 00:11:20
Ezek a változások -jó, hogy nem fejlõdést írtál- gyakran körbenjárások. Oka egyszerû, lehet divat a hamis zene, de az oktáv az oktáv marad, és mindig vissza fognak találni hozzá, hiszen természeti törvény, mértéknek tartani nem hibaizmus.
2009.05.05 07:38:06
Sot, ha egeszen pontosak akarunk lenni, akkor nem oktavrol kell beszelnunk, hanem az osszhangzattannak az oktavnal sokkal fontosabb elemeirol, hisz az oktavparhuzam hasznalata a zeneben meglehetosen szalonkeptelen. (ld. meg: suszterbasszus)
Karoly
Karoly
2009.05.05 10:03:56
A zene attól, hogy nem harmonikus, még nem biztos, hogy hamis, csak MÁS.
És azt gondolom, a társadalmilag elfogadott "harmóniák" azért válhattak széles körben elfogadottá (és itt most nem csak a zenei harmóniákra gondolok), mert az emberek 99%-a azonnal képes feldolgozni egy kedves pillangóról készült fotót, mely szükségszerûen az aranymetszésbe van szerkesztve. Ez nem nagy ügy...
Viszont: a SZÉPSÉGet észlelni a diszharmóniában, a "csúnyában", az idegesítõben az igazán nagy feladat. És ez már fejlõdés, igen.
Ezt találam a neten a diszharmóniáról: "A harmónia hiánya vagy megsértése, ill. a valóságban meglevõ feszültségek, nézeteltérések tükrözõdése a mûalkotásban."
A feszültség nem hamis, hanem valódi. Ahogy egy félrecsúszott orr, vagy egy felemás méretû fül is valódi.
Attól még nem biztos, hogy nem szép az illetõ;))...de hogy nem hamis, az is tutifix:)
Persze árral szemben úszni nem kifizetõdõ dolog. De mi lesz, ha egyszer megfordul a folyó folyása;)??
És azt gondolom, a társadalmilag elfogadott "harmóniák" azért válhattak széles körben elfogadottá (és itt most nem csak a zenei harmóniákra gondolok), mert az emberek 99%-a azonnal képes feldolgozni egy kedves pillangóról készült fotót, mely szükségszerûen az aranymetszésbe van szerkesztve. Ez nem nagy ügy...
Viszont: a SZÉPSÉGet észlelni a diszharmóniában, a "csúnyában", az idegesítõben az igazán nagy feladat. És ez már fejlõdés, igen.
Ezt találam a neten a diszharmóniáról: "A harmónia hiánya vagy megsértése, ill. a valóságban meglevõ feszültségek, nézeteltérések tükrözõdése a mûalkotásban."
A feszültség nem hamis, hanem valódi. Ahogy egy félrecsúszott orr, vagy egy felemás méretû fül is valódi.
Attól még nem biztos, hogy nem szép az illetõ;))...de hogy nem hamis, az is tutifix:)
Persze árral szemben úszni nem kifizetõdõ dolog. De mi lesz, ha egyszer megfordul a folyó folyása;)??
2009.05.05 10:11:49
Az oktáv emberi (ki)találmány.
A természet telis tele van "hibákkal", amiket mi mégis szépségként érzékelünk. Egy kilyukadt száraz, õszi falevél, mennyi, mennyi fotót láttam már róla...pedig hát lyukas is, száraz is...hát nincs éppen fénykorában. Sokan mégis megörökítik, éppen ebben a tökéletlen állapotában. Miért?
Felesleges lenne, mert nem is tudnánk ezt befolyásolni. Az ember megpróbálhat uralkodni a hibákon, törekedhet a tökélyre, megjegyzem, akkor már tegye azt rendesen és ne egy lyukkamerával, vásároljon milliós értékû fotós cuccokat, kiegészítõket, optikákat, a hiba mindig ott lesz, akkor is:)...nektek egy karc a hiba, másnak meg hogy életlen a kép (s kit érdekel, hogy lyuk?), attól függ, mennyire megyünk messzire, mennyire tudunk befogadni dolgokat.
Az ember persze küzd a hiba ellen, töretlenül, pedig mennyivel egyszerûbb lenne csak egy másik sarokra állva vizsgálni a történetet. A természet sarkából. Egy másik nézõpontból.
A természet telis tele van "hibákkal", amiket mi mégis szépségként érzékelünk. Egy kilyukadt száraz, õszi falevél, mennyi, mennyi fotót láttam már róla...pedig hát lyukas is, száraz is...hát nincs éppen fénykorában. Sokan mégis megörökítik, éppen ebben a tökéletlen állapotában. Miért?
Felesleges lenne, mert nem is tudnánk ezt befolyásolni. Az ember megpróbálhat uralkodni a hibákon, törekedhet a tökélyre, megjegyzem, akkor már tegye azt rendesen és ne egy lyukkamerával, vásároljon milliós értékû fotós cuccokat, kiegészítõket, optikákat, a hiba mindig ott lesz, akkor is:)...nektek egy karc a hiba, másnak meg hogy életlen a kép (s kit érdekel, hogy lyuk?), attól függ, mennyire megyünk messzire, mennyire tudunk befogadni dolgokat.
Az ember persze küzd a hiba ellen, töretlenül, pedig mennyivel egyszerûbb lenne csak egy másik sarokra állva vizsgálni a történetet. A természet sarkából. Egy másik nézõpontból.
2009.05.05 10:19:01
Ekkora butasagot! Mar megbocsass! Az oktav NEM emberi kitalalmany, csak az elnevezese!
Ennyit az okoskodasaidrol. Kicsit tobbet kene olvasni talan, esetleg kicsit a fizikaban is elmelyedni (nem csak a szukebb ertelemben vett hangtanban), es akkor lehet beleszolni az oktav kerdesbe...
Egyetlen dologban azonban igazad van: az entropia novekszik.
Karoly
Ennyit az okoskodasaidrol. Kicsit tobbet kene olvasni talan, esetleg kicsit a fizikaban is elmelyedni (nem csak a szukebb ertelemben vett hangtanban), es akkor lehet beleszolni az oktav kerdesbe...
Egyetlen dologban azonban igazad van: az entropia novekszik.
Karoly
2009.05.05 10:21:32
Nem ilyen egyszerû a dolog, a félrecsúszott orrok statisztikai átlaga az emberi orr, lásd normál eloszlás, lásd természeti törvény. Azt, hogy én mit mondok hamisnak a zenében, mindaddig nem lehet tudni, amíg hangzó példát nem mutatok rá, ez volt benne a csapda, mert nem a harmónia hiányára gondoltam :) Természeti törvényekre gondoltam, amik még azokra is vonatkoznak, akik úgy gondolják, belõlük jön a passzátszél :)
2009.05.05 10:26:41
Igy van! Ertelek en. Csak hat azt irtad, hogy ugyis vissza fognak terni hozza, ezert folytattam tovabb az osszhangzatani gondolatmenetet.
Karoly
Karoly
2009.05.05 11:41:58
pagrus, oktáv és passzátszél ide, vagy oda;)...
Valószínûleg a ti korosztályotok (na nem le"öregezni" akarlak titeket, vagy mi, dehát ugye mégis egy másik generáció) egész másképp lett nevelve, mint az enyém, és még inkább, mint akik utánunk jönnek. Mi már sokkal lazábban gondolkodunk, ennek persze megvannak a hátrányai is, mert sokan elvesznek a fene nagy szabadságban, ám megvan az az elõnye, hogy nem ellenzünk valamit görcsösen csak azért, hogy nekünk legyen igazunk.
Ne hidd, hogy a kortárs fotónak nincs olyan szegmentuma, amely nem zaklat fel engem is (a modernizmusnak mindig volt egy ilyen feladata, lásd Rolling Stones), de ez nem jelenti azt, hogy ne kutatnám, vizsgálnám tovább, vajh mi miért történik.
Én úgy ismertelek meg, mint aki nem rest nyitni új dolgok felé, úgyhogy nincs kétségem afelõl, hogy néhány év múlva a hibaizmust már mint régi ismerõst fogod felismerni:) Fejlõdni csak úgy lehet, hogy az ember elõre megy és néz. Ha megáll, akkor vége:)
Szép fényeket srácok!
Valószínûleg a ti korosztályotok (na nem le"öregezni" akarlak titeket, vagy mi, dehát ugye mégis egy másik generáció) egész másképp lett nevelve, mint az enyém, és még inkább, mint akik utánunk jönnek. Mi már sokkal lazábban gondolkodunk, ennek persze megvannak a hátrányai is, mert sokan elvesznek a fene nagy szabadságban, ám megvan az az elõnye, hogy nem ellenzünk valamit görcsösen csak azért, hogy nekünk legyen igazunk.
Ne hidd, hogy a kortárs fotónak nincs olyan szegmentuma, amely nem zaklat fel engem is (a modernizmusnak mindig volt egy ilyen feladata, lásd Rolling Stones), de ez nem jelenti azt, hogy ne kutatnám, vizsgálnám tovább, vajh mi miért történik.
Én úgy ismertelek meg, mint aki nem rest nyitni új dolgok felé, úgyhogy nincs kétségem afelõl, hogy néhány év múlva a hibaizmust már mint régi ismerõst fogod felismerni:) Fejlõdni csak úgy lehet, hogy az ember elõre megy és néz. Ha megáll, akkor vége:)
Szép fényeket srácok!
2009.05.05 12:03:59
Szokták mondani, minden út Rómába vezet, de lehet, hogy a te utadat fõútvonal tábla különbözteti meg és te egy rómább Rómába tartasz :) Nincs is ezzel gond addig, amíg azt nem érezteted, másoknak is a tiedet kellene használniuk, és addig, amíg nemhiszed azt, hogy az az út feljebb van, és te onnan letekintesz :)
Mellesleg ha egyre többen koptatnánk a te utadat, hanyatt-homlok menekülnél róla...
Bian életébõl (lehet, hogy pontatlanul idézem):
-- Ti mindannyian egyéniségek vagytok!
-- Én nem!
Mellesleg ha egyre többen koptatnánk a te utadat, hanyatt-homlok menekülnél róla...
Bian életébõl (lehet, hogy pontatlanul idézem):
-- Ti mindannyian egyéniségek vagytok!
-- Én nem!
2009.05.05 12:11:02
Gyerek korom óta jól ismerem, hiszen csak meg kell fordítani a közismert történetet, a régi változat:
-- Mi lesz abból a nagy fából? -- Gerenda. ...... -- Fogpiszkáló, ha el nem B@szom!
A hibaista nem ront el semmit, õ egybõl fogpiszkálót készít belõle :)
-- Mi lesz abból a nagy fából? -- Gerenda. ...... -- Fogpiszkáló, ha el nem B@szom!
A hibaista nem ront el semmit, õ egybõl fogpiszkálót készít belõle :)
2009.05.05 13:42:59
Nem tudom kik lehettek ezek a fotóartisták de nem hülye emberek az biztos. Koncepció nélkül márpedig az egész nem ér semmit. Az hogy valaki lusta és nincs kedve retusálni meg hogy a karc Isten ajándéka, azt is kell szeretni az nem koncepció. Meg hát mit ér a koncepció ha hülyeség vagy mondjuk senki sem érti?
2009.05.05 16:01:30
"Az ember megpróbálhat uralkodni a hibákon, törekedhet a tökélyre, megjegyzem, akkor már tegye azt rendesen és ne egy lyukkamerával, vásároljon milliós értékû fotós cuccokat..." Kat! A tökélyre törekvés - ami nincs - nem a technikán, meg méreten múlik, hanem az emberi belsõ tartáson, a hozzáálláson, stb. Ja amúgy van tökéletes, a természet, ideig-óráig még tudatlan-mindentudó hibaista embert is el tudja viselni, de a végén mindig Õ korrigál a meneten.
2009.05.12 20:39:30
pagrus: ki mondta, hogy egyedül járom az utat:)? Te is belekóstoltál, de valamiért nem ment a dolog. Miért?
Egyébként jómagam nem vagyok hibaista (ezt õk tudják legjobban), de tisztelem õket azért, mert bevállalják és mert egyediek és érdekesek. (http://hibaizmus.sarok.org)
bence: kérdésedre az artisták közös elnevezése: FFS (Fiatalok Fotómûvészeti Stúdiója).
Tóni: igazán odajöhettél volna hozzánk Pista megnyitóján;)...talán személyesen is megbeszélhettük volna a dolgok állását, nem csak így, a monitor mögött.
Egyébként jómagam nem vagyok hibaista (ezt õk tudják legjobban), de tisztelem õket azért, mert bevállalják és mert egyediek és érdekesek. (http://hibaizmus.sarok.org)
bence: kérdésedre az artisták közös elnevezése: FFS (Fiatalok Fotómûvészeti Stúdiója).
Tóni: igazán odajöhettél volna hozzánk Pista megnyitóján;)...talán személyesen is megbeszélhettük volna a dolgok állását, nem csak így, a monitor mögött.
2009.05.13 15:38:02
Nekem már csak egy kérdésem van: MI AZ A SUSZTERBASSZUS? Basszus... Sajnos ilyen téren (is) elég tudatlan vagyok.
Rágugliztam, de amit kiadott, az egynlõ a nullával.
Rágugliztam, de amit kiadott, az egynlõ a nullával.
2009.05.13 16:00:37
Szabolcs: Megprobalom roviden leirni.
Egy-ket hivatkozas:
klikk
klikk
Nos tehat, a tobbszolamu dallamok az europai zeneben a basszus szolamra epulnek, mint egy epulet az alapra. A basszus szolam - hogy is fogalmazzam tomoren? - egy onallo szolam, amely harmoniaban all a tobbi szolammal, de egyiket sem koveti oktavparhuzamban.
A suszterbasszus elnevezes onnan ered, hogy amikor a hanyag, felkeszuletlen enekes nem figyel oda, akkor onkentelenul a felso (dominans) szolam oktavparhuzamjat kezdi enekelni. Gyakorlatlan (pl. falusi) dalardakban, enekkarokban volt foleg tapasztalhato, ahol tanulatlan enekesek voltak, innen az elnevezese. Konnyen kiprobalhatod magad is: ha valaki enekel valamit, probald ugyanazt enekelni de mas hangon, mas szolamban. Ha nem tanultad, gyakoroltad, nem fog sikerulni, mert automatikusan az o szolamat fogod atvenni. A jo karmester/karnagy persze azonnal kiszurja, es odacsap. :)))
Karoly
Egy-ket hivatkozas:
klikk
klikk
Nos tehat, a tobbszolamu dallamok az europai zeneben a basszus szolamra epulnek, mint egy epulet az alapra. A basszus szolam - hogy is fogalmazzam tomoren? - egy onallo szolam, amely harmoniaban all a tobbi szolammal, de egyiket sem koveti oktavparhuzamban.
A suszterbasszus elnevezes onnan ered, hogy amikor a hanyag, felkeszuletlen enekes nem figyel oda, akkor onkentelenul a felso (dominans) szolam oktavparhuzamjat kezdi enekelni. Gyakorlatlan (pl. falusi) dalardakban, enekkarokban volt foleg tapasztalhato, ahol tanulatlan enekesek voltak, innen az elnevezese. Konnyen kiprobalhatod magad is: ha valaki enekel valamit, probald ugyanazt enekelni de mas hangon, mas szolamban. Ha nem tanultad, gyakoroltad, nem fog sikerulni, mert automatikusan az o szolamat fogod atvenni. A jo karmester/karnagy persze azonnal kiszurja, es odacsap. :)))
Karoly
2009.05.14 09:59:53
Köszi az infót.
Akkor a karmesternek ezért van pálcikája. Hogy jól odacsaphasson... :)
Akkor a karmesternek ezért van pálcikája. Hogy jól odacsaphasson... :)
2009.05.18 08:18:05
Tóni: úgy gondolod;)? érdekes, pedig többen is látni véltek...no, akkor megmondom majd nekik, hogy nem te voltál.
2009.05.18 09:02:15
Kati ha nem érted sajnálom, ugye mi még személyesen nem találkoztunk!?
A többiek kedvéért persze, hogy ott voltam, s szerencsére Jakobi Anna festõmûvész is, s így egy személyes tárlatvezetésben is élvezkedhettem az emeleten. Sõt akinek fontos volt, pár szót is tudtunk váltani.
Ja a fotókiállítás megnyitó szövege - Pistáé - nagyon nem nyerte meg a tetszésemet, de ez egy más téma. Az tanulságos, hogyha elfogadom az állításait, akkor a század eleji fényképészmester(ek) képei mellett - ahol a függõlegesek függõlegesek, a fények és tónusok még repróban is csodálatosak, stb. - a jelenkori mester képei milyen szakmai tendenciákat tükröznek. Viszont azt megtanultam Korniss Pétertõl, hogy kiállítás megnyitón nem szabad csúnyákat mondani...
A többiek kedvéért persze, hogy ott voltam, s szerencsére Jakobi Anna festõmûvész is, s így egy személyes tárlatvezetésben is élvezkedhettem az emeleten. Sõt akinek fontos volt, pár szót is tudtunk váltani.
Ja a fotókiállítás megnyitó szövege - Pistáé - nagyon nem nyerte meg a tetszésemet, de ez egy más téma. Az tanulságos, hogyha elfogadom az állításait, akkor a század eleji fényképészmester(ek) képei mellett - ahol a függõlegesek függõlegesek, a fények és tónusok még repróban is csodálatosak, stb. - a jelenkori mester képei milyen szakmai tendenciákat tükröznek. Viszont azt megtanultam Korniss Pétertõl, hogy kiállítás megnyitón nem szabad csúnyákat mondani...
-
---
Tavasz
Ösvény
Sarok
Kecskemét 2
Kecskemét
Pálya
-
-
-
-
Cipõ
Kerít
Garázssor
-
+
-
Bizonyíték