295  regisztrált felhasználó
6753  feltöltött kép
59158  megírt kritika
Fõoldal Képek felhasználó szerint Képek idõrendben Üdvözlünk az oldalon kedves  Vendég !
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Keresés
Témakör:
Kifejezés:
Fórum
Grrrr! :( :( :(

Károly
koka55
picture

Bogyók

picture

Meghívó

picture

SZÁ...Ó

picture

Belső ablak (meghívó)

picture

Flashback

picture

Városi mese

picture

Le

picture

Virágok

picture

Közvilágítás

picture

Hinta

picture

Gyárnegyed

picture

Erdőn

picture

Enjoy the silence

picture

Mezőn

picture

Erdőn

picture

Erdőn

picture

Belső ablak

picture

Gáz

picture

Portré

Objektív:TakumarGépváz:Film:
Érzékenység: Expozíciós idõ:1/50Rekesz:
Leírás:
2009.11.04 11:12:21
kifejezetten jo
2009.11.04 11:13:22
Szellemes kompozíció.
2009.11.04 13:50:22
A DOF adapter "mattüvegének" szemcsézetét látjuk? Nem rossz... :)
2009.11.04 14:14:23
Azt látjátok. :-) Videórészlet.
2009.11.04 16:05:28
Tetsz.
2009.11.05 08:34:42
kösz
2009.11.10 16:15:38
Szóba szokott kerülni a listán, hogy a helyszínen kell válogatni, különben elég lenne sorozatfelvételt lõni, és otthon válogatni. Itt tulajdonképpen ez történt. 25 képkocka készült másodpercenként, és abból választottam ki, ami nekem tetszik. (Nyilván nem ezért a képért voltam forgatni, a végeredmény mozgókép lesz.) Kis mélységélességgel dolgoztam, 50-es Takumar 2,8-as rekesszel, közgyûrûvel. Ahogy toltam felfelé a kamerát, úgy változott, hogy mi éles, és mi nem. Itthon pedig kockánként néztem végig a felvételt, és választottam ki ezt a rész. Érdekes volt, mintha egy kicsit visszakerültem volna a helyszínre.

Iskolában tanultuk, hogy egy mozgóképnek nincsen kompozíciója, mert folyton változik a képkivágás, kikockázni meg nem ér, mert mozgóképnek készült.
2009.11.10 16:43:31
> Iskolában tanultuk, hogy egy mozgóképnek nincsen kompozíciója, mert folyton változik a képkivágás
Ebben egeszen biztos vagy? Illetve biztos, hogy ez igy hangzott el?

Karoly
2009.11.10 17:12:59
Igen. Az egyik tanár ragaszkodott hozzá, hogy sosem szabad átlókat, meg háromszögeket, meg hasonlókat keresni egy filmben. Mondjuk szerinte állóképen is tilos ilyesmit csinálni.
2009.11.10 18:07:34
Haaaat, nemtom. En ugy tudtam, hogy a regi nagy filmesek, operatorok bizony komponaltak ezerrel.
Biztos el vagyok maradva nehany fejezettel.
Annyiban igazat adok Neked (ill. a tanarodnak), hogy amint fogalmaztal: "sosem szabad átlókat, meg háromszögeket, meg hasonlókat keresni egy filmben". ez valoban igaz. Egy filmben az ember nem KERESI ezeket a tudatos komponalasi "nyomokat", viszont ezek hianya - szerintem - zavarossa, "idegesitove" teszi a filmet, mig ha egy jol komponalt filmet latok, akkor az jo erzessel tolt el. Nem tudom, erthetoen fogalmaztam-e, nem tudom igazan szavakba foglalni.

Karoly
2009.11.10 21:42:40
Bizonyára filmben, csakúgy mint fotóban, ezer iskola létezik, és kinek a pap, kinek a paplan hozza el a hõn áhított sonkászsemléket.

Mindenesetre vannak "komponált" filmek, most hirtelen pl. ez ugrik be:
klikk
2009.11.11 07:45:28
Gabor: nem csak az ilyen kifejezetten "komponalt" filmekre gondoltam. Meg lehet nezni a regebbi filmeknel, hogy ha nagyon kukacoskodni akarna az ember, akkor sem talalna olyan snittet, ami ne jol komponalt lett volna.
Ma mar persze mas, de ez messze vezetne. Pl. az allando siramom a mai filmek helytelen bevilagitasa (kiveve, ha az szandekos, hangulati elem). Meg lehet nezni, hogy a mostani "kasszasiker" filmeknel milyen rossz a vilagositas, es meg lehet nezni a regi filmeknel. Zongorazni lehet a kulonbseget. Ha mondjuk "csak" a Tuskevar-t nezzuk is, :))) az is remekul van vilagitva. (Szandekos volt az egyszeru filmvalasztas, nem akartam "nagyot" mondani.)

Karoly
2009.11.11 08:33:57
Mi az, ami szerinted nincs jól világítva? Errõl nekem is van elképzelésem, és kíváncsi vagyok a tiedre is.
2009.11.11 08:42:20
Nehez erre igy konkret peldat hozni. Latni kell a filmet, es akkor megmondhato, hogy ez jol van vilagitva, ez pedig nincs.
Lathatoak ezek, pl. ha rossz helyrol sut a nap, ha rossz a derites, es sorolhatnam.
Egyebkent ezek nalam csak pillanatnyi bosszusagok szoktak lenni, nem jegyzem meg, hogy ez es ez a film rosszul volt vilagitva.

Karoly
2009.11.11 09:34:18
Márk! Nézz meg egyszer egy szappanoperát (pl. Barátok közt), na abban érdekes világítások vannak. Akármilyen asztalnál történõ (közeli) dialógus van például napszaktól függetlenül, kültéren vagy beltéren, valahogy az arcok alulról mindig olyan szépen és egyenletesen derítettek, hogy öröm nézni...
De a mai amerikai filmeknél is sokszor látok ilyeneket.
2009.11.11 10:03:41
Mindenkinek van hajfénye?
2009.11.11 10:46:33
Gyerekkoromban mindig bemondták a tv mûsorok végén hogy ki volt a fõvilágosító. Úgy gondoltam hogy nagyon okos lehet ha mindenkit fõ tud világosítani.
2009.11.11 12:21:59
Robi: igy van. Bar a Baratok kozt-ot en nem nezem, de - sajnos - manapsag mindenutt (itt, az osztrak es nemet tevekben is) ez a sekelyesseg megy. Erre fele foleg a tulderites "divatos". Rettenet!
A masik hasonlo siramom: a hangversenykozvetitesek. Komolyzenei kozvetiteseknel piszok rosszkor vannak a vagasok, kepvaltasok, konnyuzenei koncerteknel pedig most nagyon "trendi" a vilagitas beegese, amikor pl. a kekek, lilak (szinpadi vilagitas) tokeletesen bebuknak (pedig nalam a teve szaturacioja elegge le van szabalyozva).
Annak idejen, ugy 20-30 eve(*) a magyar televizioban kovetelmeny volt, hogy hangversenykozvetiteseket csak olyan rendezo rendezhetett, akinek zeneakademiai diplomaja is(!) volt... (Es kozvetites kozben elotte volt a partitura!) Ma meg mar boldog-boldogtalan "rendez".

Megj(*): ez nem a regi rencer visszasirasa akar lenni, csak az altalanos gagyisodas ostorozasa.

Karoly
2009.11.11 12:33:13
Azert ne hasonlitsuk mar a Baratok koztot a regi FF filmekhez. Mondjatok peldat jatekfilmre inkabb, lehetoleg ne az utolso limonadet, engem is erdekel.
2009.11.11 13:02:35
Tamas: ne izelj mar! A Baratok kozt csak egy pelda volt. Es ez is - mint minden pelda - santit.
Reszemrol - amint mar irtam fentebb is - nem tudok peldat hozni, mert nemi bosszankodas utan atlepek rajtuk. Olyankor - ha a teveben latom - otthagyom az egeszet (amugy sem sokat tevezunk), es felmegyek az emeletre olvasni.
Mozifilmek "tekinteteben" pedig vegkepp nem vagyok celkozonseg, csak az altalam jonak itelt filmekre megyek el (es meg ekkor sem biztos, hogy elegedetten tavozom).

Ennyi az en hozzafuzni valom, Robi majd valaszol, ha akar, hogy miert epp ezt a peldat hozta. De szerintem (bar kisse sarkitott a pelda), jo, hogy ezt a peldat vetette fel.

Amugy meg - most latom - aszontad, hogy hozzak/hozzunk peldat rossz vilagositasra a regi FF filmek kozul. Na, ez nem megy, mert ezek 99%-ban jol vannak vilagitva. Ezert is szeretem nezni ezeket, akar meg a Tenkes kapitanyat is. :))) De meg a regi nemafilmek is lathatoan nagyon igenyesen voltak "megtervezve", kivitelezve.

Karoly
2009.11.11 13:08:48
Thomas kartács: én nem hasonlítottam semmit semmihez, csak említettem egy kirívóan rossz példát.
Játékfilm most nem ugrik be hirtelen.
De nemrégen láttam egy darabkát egy régebbi amerikai musicalbõl, ahol az volt vicces, hogy a kültéren fényes nappal táncoló pasasnak olyan 3-4, különbözõ irányú árnyéka volt, mint a foci közvetítéseken szokott lenni a futballistáknak.
2009.11.11 13:42:20
Nem rég néztem moziban a Julie & Julia c. idei ámerikás közönségfilmet, semmi olyan baja nem volt, mint amiket mondtok.

A korábban linkelt Wenders film meg bár nagyrészt FF, de nem régi, 1987-es.
2009.11.11 13:42:56
Jojo, de ne az igenytelenseg legalja legyen a mi peldank itt. Kb. 7 eve nem lattam BK-t, de arra a szornyu vilagitasra meg en is emlexem. Erdekes volna analizalni, hogy a szinten szornyu del-amcsi sorozatokhoz kepest hogyan maskent van elrontva. Tkp. egy-egy kepi vilag mindketto, jo peldak lennenek a hogyan ne fejezetbe.
A FF szamomra eleg egyertelmu, szinek (es plane hang, ha nemafilm) hijan mindent a latvanynak kell elvinnie. Ma a latvany elegge masodlagos, a BK sztoriban nem kulonbozik lenyegeben a Szabo csaladtol, isten nyugosztalja az egeszet, szerintem kep nelkul se mondana tobbet, se kevesebbet. Pont annyit is feccölnek bele, de ez valahol egyenesen kovetheto.
2009.11.11 14:11:37
A film vizuális mûfaj. Igaz, hogy köze van az irodalomhoz is, de sokkal közelebb áll a fotóhoz, a festészethez, vagy akár a zenéhez is. Nyilván ízlés kérdése, de szerintem egy film inkább képzõmûvészeti alkotás. Ha egy film teljes egészében érthetõ a dialógjaiból, akkor az képekkel illusztrált rádiójáték.