295  regisztrált felhasználó
6753  feltöltött kép
59158  megírt kritika
Fõoldal Képek felhasználó szerint Képek idõrendben Üdvözlünk az oldalon kedves  Vendég !
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Keresés
Témakör:
Kifejezés:
Fórum
Grrrr! :( :( :(

Károly
koka55
Fõvám tér 05.25 v002
picture

Fõvám tér P+1

picture

Fõvám tér P+2 becsillanással

picture

Fõvám tér P+2

picture

Szellõztetõ alagút, Fõvám tér

picture

Peron, Gellért 05.31 V2

picture

Szellõztetõ, Gellért 05.31

picture

Peron, Gellért 05.31

picture

Fõvám tér 05.25 v002

picture

Fõvám tér 04.13

picture

P+3, Gellért tér

picture

Lépcsõ a felszínre, Gellért t.

picture

Fõvám tér, gerendák 2

picture

Fõvám tér, gerendák

picture

Mozgólépcső, Fővám, 12.04.05.

picture

Fővám tér, peron II

picture

Fővám tér, peron

picture

Fõvám tér

picture

p120204-02f

picture

p120204-02b

Objektív:Sigma 10-20Gépváz:Canon EOS 550DFilm:
Érzékenység: Expozíciós idõ:1/200Rekesz:
Leírás:
2012.05.28 17:34:46
Nagyon jó, talán kicsit vágnék alulról, hogy a jobb alsó gerenda is kifusson.
2012.05.28 21:58:53
Hát tök olyan, mint egy a renderelt látványtervek közül (leszámítva, hogy ferde). Ki fogja elhinni neked, hogy ez fotó?
2012.05.30 13:14:28
Szuper a kep, csak egy bajom van vele. Pontosabban ketto. Az egyik, amit mar Pagrus is emlitett. A masik, hogy mivel a masodik alak fejen "atmennek" a fenycsikok, olyan hatasa van, mintha csak fotosop lenne. Lehet, hogy az is, mert a ket fenycsik nem gorbul a fejen, hanem egyenes.

Karoly
2012.05.30 13:19:05
Errol, ill. ezekrol beszeltem. (A leghatso alak feje is furcsa.)

Karoly
2012.05.31 11:15:09
Multiexpo digitális szimulációja. Oda akkor került fény, amikor nem állt ott.
Fotónak nézzen ki? Most éppen abba az irányba mentem el, hogy grafikának nézzen ki. Az összes fotót újra feldolgozom, hogy ilyenek legyenek. Ja, és az animációból kiderül, hogy fotó. :-) Valamennyire.
2012.05.31 11:41:32
Itt van néhány teszt animáció példának:
klikk
klikk
Ehhez ezt írta a youtube: "Észrevettük, hogy a videódnak esetlegesen rossz a megvilágítása. Szeretnéd, hogy kijavítsuk a hibát?" :-)
klikk
klikk
koka55 válasza Vargha Márk Péter hozzászólására
2012.05.31 12:01:36
Hat nem tom. Ha grafikanak nez ki, akkor viszont tobb ilyen "effekt" kene.
Igy az az erzesem, hogy elrontott fotosboltozas.
Bocs! Ertem en, hogy mit szeretnel, de akkor vagy legyen tobb grafika (es ezaltal kevesbe foto hatas), vagy kevesebb, ill. gondosabb.

Karoly
2012.05.31 12:47:19
Igen, ha ez egy fotó, akkor körberajzolom, és kiretusálom. Ha egyszer kiállítom, akkor így is lesz. :-)
Viszont ez egy animáció lesz, ahol a matematikai, fizikai modellen legalább akkora lesz a hangsúly, mint az esztétikán.
Elsõre különbözõ csillapított rezgõmozgásokat leíró függvényekkel dolgozom. A láthatóság, és szín paramétereket ezek a függvények adják, ahol az együtthatókat a rétegek sorrendjébõl, RGB értékekbõl és hasonlókból számolom. Bónuszként a hangokat is így fogom elõállítani. A nyersanyagként használt képek pixeleinek tulajdonságai határozzák meg, hogy az adott kép (réteg) éppen mit csinál, hogyan látszódik. Ugyanez igaz a hangra is, ahol szintén nagyszámú felvett nyersanyagot variálok. Két (három) ponton szeretnék csak belenyúlni. Az egyik a képek kiválasztása. Sok száz forrás van, egy animációhoz kb 50-100 darabot használok. A másik pedig a függvények kiválasztása. Ha valami nem néz ki jól, akkor is kerülném a kulcskockák kézi hozzáadását, inkább játszanék még a függvénnyel és az együtthatókkal. A harmadik pedig az értékkészlet hozzárendelés. Ez egyfajta manuális függvényábrázolás. Ha azt kapom, hogy a 25-ös képkockánál (x tengelyen az animáció kezdete óta eltelt idõ van) 79 az érték, akkor az az én döntésem, hogy ezt láthatóságként, R, G, B értékként, vagy miként értelmezem. Nekem most ez a fakó, dominánsan kékeszöld összeállítás jön be, ahol a fontosabb részek vörösek. Itt az alak sziluettjét adó fény vörös. Önmagában nem látható nagyon erõsen (ez volt a célom is), de a nem színezetthez képest van különbség. :-)
Ráadásul idõm/kedvem sincsen kockánként utólag átrajzolni a filmet. :-)
2012.05.31 12:51:08
De értékelem Károly észrevételét. Majd kap egy nagyobb együtthatót a második alak opacity-je. Ezzel viszont csak az a probléma, hogy a sziluett összetartozik a fényével. Az erõsebb fény pedig a másik sziluettet fogja kilukasztani... A korábbi (kórházas) képeknél ilyenkor körbevágtam az adott részt, kapott a réteg egy maszkot, és külön kezeltem a fényt az árnyéktól. A jelenlegi játékszabályokba ez nem fér bele. De ha hülyén néz ki, akkor módosítani fogok a szabályokon. :-) Csak legyen oka, és alkalmazható legyen a többi képre is.
2012.05.31 16:02:09
seedRandom(index , true); //index a layer sorszáma, a true pedig azt mondja, hogy minden képkockán ugyanaz a véletlen számsor legyen
frequency = random(minFrequency , maxFrequency); //A jelenetnek van ilyen tulajdonsága, hogy min, meg max, közéjük generál frekvenciát minden rétegnek
amplitude = random(minAmplitude , maxAmplitude); //Ugyanaz a láthatóságnak
decay = random(minDecay , maxDecay); //Ez pedig a lecsengésnek

Math.abs(amplitude*Math.cos(frequency*time*2*Math.PI)/Math.exp(decay*time)); //Ez pedig minden layernek megmondja, hogy melyik képkockán milyen láthatósági értékkel kell megjelenniük.
2012.05.31 16:18:45
Hogy kell ide a hozzászólások közé képet szúrni?
2012.05.31 19:01:08
A fölfele nyílra (Képfeltöltés) katt.
2012.05.31 23:12:42
Ó, nagyszerû. Köszönöm.\r\n\r\nAkkor megmutatom a görbéket. Négy rétegé van a képen.
2012.06.01 08:53:43
Hû, Márk, ez a project egyre betegebb! :D
De tetszik, megyek este világosítani ;)
2012.06.01 08:59:47
Mark: fotozol is meg? :)))

Karoly
bence válasza Vargha Márk Péter hozzászólására
2012.06.01 09:47:08
És mi ez a cajg, amiben ezek a görbék rajzolódnak meg a függvények futnak? Itt elvesztettem a fonalat.
2012.06.01 10:02:21
Sztem Adobe AfterEffects... De majd Márk megmondja.
2012.06.01 10:23:34
Igen, fényképezek. Elég sokat, napi négy órát. Nem generatív mûvészetrõl van szó, hanem manuális fotózáson alapuló, algoritmizált mûvészetrõl.
Valóban After Effects. Ami majdnem olyan, mint a Photoshop, csak van benne timeline, és a rétegek összes tulajdonsága animálható. Legegyszerûbben úgy, hogy kulcskockákat raksz a timeline-ra. Pl láthatóság (opacity) 0 másodpercnél 100%, 5 másodpercnél 0%, akkor az adott réteg eltûnik. Ez egy csúnya, llineáris eltûnés lesz. Tud a program olyat, hogy mindenféle természet és emberközeli görbék mentén hajtja végre a változásokat. Van S görbe, exponenciális, stb. Ez még mindig kézi meló.
Aztán van ez az eset is, ahol nem adsz meg kulcskockákat, meg értékeket, hanem írsz egy expression-t az adott tulajdonsághoz. Pl, ha a fölöttem lévõ réteg világosság értéke 50% feletti, akkor az enyém 45% legyen, egyébként pedig 100%. Ilyenek. Jó kis programokat lehet írni JavaScript-ben.
Ezekhez az animálási munkákhoz nagyon hasznos a görbe nézet. Láthatod, hogy melyik réteged melyik paramétere hogyan változik. Szemléletes.
2012.06.01 13:50:26
Hat ez nekem mar magas, mint a majomnak a gemeskut.

Karoly
thomas válasza koka55 hozzászólására
2012.06.01 15:36:44
De a gémeskút tkp. döglött fa, tehát a majom fel tud rá mászni.
Ebbõl nemtom, mi következik. :-D
2012.06.13 13:19:22
Károly, Károly, pedig te programozol.

Ezt az imént írtam.
Minden réteg maga dönti el, hogy mikor, mennyire látszódjon.
Látszik, hogy a stay_last még nincsen implementálva, de tervezem.

//opacity follow with overlap and ease and optional backwards and stay
duration = thisComp.layer("Control").effect("duration")("Slider");
overlap = thisComp.layer("Control").effect("overlap")("Slider");
backward = thisComp.layer("Control").effect("backward")("Checkbox");
stay = thisComp.layer("Control").effect("stay")("Checkbox");
stay_last = thisComp.layer("Control").effect("stay_last")("Checkbox");
max_op = thisComp.layer("Control").effect("max_op")("Slider");

if (backward == true){
start = duration * (thisComp.numLayers - index);
}else{
start = duration * (index - 2);
}

end = start + duration;
start = start - overlap;
half = start + (duration + overlap) / 2;

if (time > start && time < end ){
if (stay == true){
ease(time, start, end, 0, max_op);
}else{
if (time < half){
ease(time, start, half, 0, max_op);
}else{
ease(time, half, end, max_op, 0);
}
}
}else{
if (time >= end && stay == true){
max_op;
}else{
0;
}
}
2012.06.13 13:27:17
Hát mink öregek mán nem ércsük ezeket a huncuccságokat. Mindig csak a szex meg a szipó meg ez az aftereffects.
2012.06.13 14:42:04
:-D
2012.06.13 14:49:43
Átalakítottam elegánsabbra, ha érdekel, megosztom.
2012.06.17 08:00:19
Ertem en, Mark, de nekem ez mar nem fotozas, hanem melo. :)))

Karoly